اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر ارشاد تاکید کرد

حمایت از هنرمندان جوان ‌برای خلق آثار هنری‌

خبرگزاری فارس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر حمایت از هنرمندان جوان و نوجوان ‌برای ادامه فعالیت و ایجاد انگیزه در آنها به منظور خلق آثار هنری‌ تأکید کرد.

حمایت از هنرمندان جوان ‌برای خلق آثار هنری‌

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، ‌وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر یک روزه خود به استان کرمان از بخش‌های مختلف نمایشگاه «همپای محراب» بازدید کرد و از نزدیک در جریان محصولات و توانمندی‌های کانون‌های فرهنگ و هنری مساجد استان کرمان قرار گرفت.

سید‌محمد حسینی در حاشیه این بازدید اظهار داشت: کارها و محصولات ارائه شده در این نمایشگاه خوب و قابل قبول است.

وی ابراز داشت: برپایی اینگونه نمایشگاه‌ها می‌تواند فرصت لازم را به هنرمندان توانمند و با‌استعداد بدهد تا با خلق آثار هنری، استعدادهای خود را شکوفا کنند.

حسینی افزود: بر این باور هستیم که در سراسر کشور جوانان و نوجوانان هنرمند و با‌استعداد فراوانی وجود دارند که برگزاری نمایشگاه‌های مشابه علاوه بر کشف استعدادها و خلاقیت‌های نهفته موجب وارد شدن آنها به عرصه هنر می‌شود.

وی حمایت از هنرمندان جوان و نوجوان را برای ادامه فعالیت و ایجاد انگیزه در آنها به منظور خلق آثار هنری مورد تأکید قرار داد.

نمایشگاه "همپای محراب" شامل 10 رواق به ویژگی‌های مختلف و شاخص مسجد، عکس،‌ آثار هنری، معنوی، دستاوردهای هنری و تجسمی اختصاص دارد. 

در این نمایشگاه همچنین تعداد زیادی از اختراعات، ابداعات و ابتکارات خاص نخبگان مسجد معرفی و به نمایش در‌آمده که از آن جمله می‌توان به قفل سخت‌افزار، احیاگر قلب، ربات ره‌جو و ... اشاره کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از تالار مرکزی کرمان بازدید کرد و با توضیحات ارائه شده از سوی مهندسان ناظر در جریان روند و نحوه ساخت این تالار قرار گرفت.

سیدمحمد حسینی در حاشیه این بازدید‌ گفت: این تالار یکی از هشت تالار بزرگ پروژه مهر ماندگار دولت دهم است و اقدامات انجام شده، ساخت این تالار تا‌کنون 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی ابراز امیدواری کرد با پیگیری‌ها و اقدامات انجام شده و عملیاتی کردن فعالیت‌ها، کار ساخت این تالار بزرگ تا پایان سال به اتمام رسیده و قبل از پایان دولت دهم به بهره‌برداری برسد.

سالن‌های مختلف همایش، کتابخانه، سالن آمفی تئاتر، کلاس‌های مختلف ‌به همراه اتاق‌های مختلف برای امور فرهنگی و هنری از جمله مکان‌های این تالار بزرگ است.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول