اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد همدان:

387 کانون مساجد در همدان فعال است

خبرگزاری فارس: مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان گفت: 387 کانون مساجد در سطح استان فعال است که امسال به یک‌هزار کانون خواهد رسید.

387 کانون مساجد در همدان فعال است

به گزارش خبرگزاری فارس از بهار، خسرو بیات صبح امروز در گردهمایی اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان بهار اظهار داشت: خبرنگاران در افزایش دانش و آگاهی به جامعه، ترویج اخلاق دینی در جامعه، ایجاد وحدت ملی در جامعه و مقابله با استکبار به وسیله جنگ نرم نقش مؤثری دارد.

وی ادامه داد: امسال اعتبارات مناسبی برای انجمن‌های فرهنگی و هنری و مطبوعات و خبرگزاری‌ها پیش‌بینی شده که به صورت تجهیزات در اختیار قرار می‌گیرد.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با اشاره به 31 مرداد مصادف با روز جهانی مساجد گفت: 387 کانون مساجد در سطح استان فعال است که امسال به یک‌هزار کانون خواهد رسید چرا که ما هرچه داریم از مساجد داریم.

وی رویکرد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد را آموزشی عنوان کرد و افزود: برنامه کانون‌ها بر اساس برنامه و اعتبار مشخص در حال اجراست.

بیات خاطرنشان کرد: در برنامه‌های فرهنگی کارها را باید عملیاتی کنیم چراکه عرصه فرهنگ عرصه وسیعی است و به لحاظ ترویج معنویات، ارز‌ش‌ها، قرآن و حفظ ایثار و شهادت و مباحث فرهنگی و هنری ظرفیت‌های خوبی در سطح استان وجود دارد.

وی تصریح کرد: همه باید دست به دست هم دهیم تا مسائل فرهنگی با مسائل اسلامی برابری داشته باشد.  

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهار نیز گفت: فرهنگ گستره وسیعی دارد و با تمام زوایای زندگی مردم درگیر است.

فتح‌الله ضابطی اضافه کرد: اگر انقلاب اسلامی ایران انقلاب فرهنگی خوانده شود به دلیل تحول عظیمی است که برای مردم به وجود آورده است.

وی افزود: در شهرستان بهار 9 انجمن فرهنگی ادبی فعالیت می‌کند و بیمه هنرمندان، عدم تخصیص اعتبار برای چاپ آثار آنان، نبود اعتبار برای جشنواره موسیقی و هنرهای تجسمی، عدم وجود نشریه شهرستانی، عدم وجود انجمن سینمای جوانان و عکاسان از عمده مشکلات هنرمندان این شهرستان است.

وی اضافه کرد : 5 هزار نفر هنرمند در شهرستان بهار فعالیت می‌کنند و امسال 450 میلیون تومان از محل اعتبارات شهرستان در قالب اعتبارات عمرانی و بخش فرهنگ و هنر اختصاص یافته است.

فرماندار بهار نیز گفت: در راستای توسعه فرهنگ اسلامی همه باید تلاش کنیم و یکی از وظایف ذاتی فرهنگ و ارشاد برنامه‌ریزی است و با توجه به اینکه همدان استانی فرهنگی است باید برنامه‌ریزان فرهنگی به این مهم توجه داشته باشند و همه دست به دست هم دهیم تا این مهم را گسترش دهیم.

نصرت‌الله گلکارزاده اضافه کرد: شهرستان بهار پتانسیل بالایی در ابعاد مختلف فرهنگی دارد که برنامه‌ریزان فرهنگی باید به این شهرستان توجه داشته باشند و مرقد آیت‌الله بهاری در این شهرستان یکی از افتخارات استان است.

امام جمعه بهار نیز اظهار داشت: ساحت دین‌ دارای دو عرصه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری است و ساحت نرم‌افزاری مؤثر سخت‌افزاری و عمده آسیب در نرم‌افزار است.

حجت‌الاسلام حبیب‌الله حاتم‌نیا افزود: کارهای فرهنگی و هنری نرم‌افزار تلقی می‌شود و امروز جامعه نیاز به تشخیص آسیب‌شناسی نرم‌افزاری دارد که باید ارشاد اسلامی وارد شده و ساحت نرم‌افزاری جدی گرفته شود.

وی گفت: تهاجم فرهنگی به ریشه نرم‌افزار ضربه وارد می‌کند و امروز عمده دشمنی با انقلاب اسلامی نرم‌افزاری است.

وی تصریح کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جایگاه مهمی را دارا است و باید آسیب‌شناسی جدی صورت گیرد و کارهای فرهنگی باید خروجی داشته و اثرگذار در جامعه باشد.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول