اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌غربی:

توسعه مناطق محروم از اولویت‌های مدیریت استان است

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌غربی گفت: توسعه مناطق محروم از اولویت‌های دولت و مدیریت کلان استان است.

توسعه مناطق محروم از اولویت‌های مدیریت استان است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، وحید جلال‌زاده در مراسم بهره‌برداری از سد ورگیل سردشت در جمع مردم و مسئولان این شهرستان اظهار داشت: اجرای طرح‌های عمرانی و خدمت بی‌منت به مردم در مناطق دوره‌افتاده و روستایی نشان‌دهنده اهمیت و ارزش نظام به آحاد مردم ایران است.

وی افزود: حرکت به سوی محرومیت‌زدایی باید از مناطق کم‌برخوردار شتاب گیرد تا بتوان به توسعه متوازن دست یافت.

جلال‌زاده اضافه کرد: توجه به توسعه مناطق محروم و دورافتاده و اجرای طرح‌های عمرانی از تاکیدات مهم و مکرر رهبر معظم انقلاب است و مسئولان نیز نباید از دستورات و منویات رهبر معظم انقلاب غافل شوند.

به گفته استاندار آذربایجان‌غربی در نظام جمهوری اسلامی هیچ فاصله‌ای بین مردم و مسئولان وجود ندارد و مسئولان خود را خدمتگزار مردم می‌دانند.

جلال‌زاده خاطرنشان کرد: نظام حاکم بر ایران اسلامی این امر را به اثبات رسانده که مرکز کشور، استان و شهرستان‌ها هیچ تفاوتی با مناطق محروم ندارند و توسعه همه‌جانبه در اقصی نقاط کشور در تمام ابعاد باید صورت بگیرد.

وی گفت: در دوران فعالیت دولت‌های نهم و دهم اقدام‌های مناسبی در چارچوب توسعه مناطق محروم آذربایجان‌غربی انجام شده که بسیار چشمگیر بوده است.

معاون طرح و توسعه سازمان آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی هم در این مراسم گفت: این سد از نوع خاکی با هسته رسی است که 21 متر ارتفاع دارد و طول تاج آن 112 متر است.

سجاد برشنده افزود: این سد با 500 هزار مترمکعب ظرفیت توان تنظیم 2 میلیون و 300 هزار مترمکعب آب را دارد.

این مسئول ادامه داد: برای احداث این سد که عملیات اجرایی آن در سال 83 آغاز شده، 41 میلیارد و 500 میلیون ریال سرمایه‌گذاری شده است.

برشنده اضافه کرد: با بهره‌برداری از این سد که دارای ظرفیت‌های زیادی در بخش آبزی‌پروری است، بیش از 700 هکتار از اراضی دیم این شهرستان سردشت به آبی تبدیل می‌شود.

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی نیز به بیان اهمیت احداث سد ورگیل در این منطقه اشاره کرد و یادآور شد: احداث این سد می‌تواند موجب شکوفایی کشاورزی این منطقه شود.

رسول خضری افزود: زمانی می‌توان از کشاورزی پایدار صحبت کرد که بتوان زمین و آب مناسب را تهیه کرد که این دو فاکتور مهم نیز به برکت نظام جمهوری اسلامی در این منطقه محروم فراهم شده است.

سد ورگیل سردشت در 17 کیلومتری شمال شهرستان سردشت و در نزدیکی روستای ورگیل با هدف جمع‌آوری و کنترل سیلاب‌ها و استفاده از آن در بخش کشاورزی احداث شده است.

سردشت در جنوب آذربایجان‌غربی و هم مرز با کشور عراق واقع شده است.

انتهای پیام/ن20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول