اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته دولت صورت گرفت

افتتاح پروژه‌های کشاورزی بشرویه با اعتبار 800 میلیون

خبرگزاری فارس: همزمان با هفته دولت دو پروژه کشاورزی با اعتبار 837 میلیون ریال در بشرویه به بهره‌برداری رسید.

افتتاح پروژه‌های کشاورزی بشرویه با اعتبار 800 میلیون

به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، مدیر جهاد کشاورزی بشرویه عصر امروز در مراسم افتتاح پروژه‌های کشاورزی اظهار کرد: پروژه لوله‌گذاری موتور پمپ سپهران کویر به منظور افزایش راندمان آبیاری در 4 هزار و 42 متر اجرا شده است.

علی شفیعی ادامه داد: این پروژه با اعتبار 657 میلیون ریال از اعتبارات ملی انجام شده که با اجرای عملیات لوله‌گذاری 26 خانوار و 78 نفر از خدمات آن برخوردار می‌شوند.

وی با بیان اینکه با اجرای پروژه انتقال آب به موتور سپهران کویر برای چهار نفر اشتغال پایدار ایجاد می‌شود، تصریح کرد: مزیت عملیات لوله‌گذاری این است که 99 درصد آب به حالت اولیه انتقال داده شده و تنها یک درصد تلفات ناشی از افت اصطکاک در لوله است.

مدیر جهاد کشاورزی بشرویه افزود: تامین آب و افزایش کشت و کار و تولیدات بیشتر از دیگر مزایای عملیات انتقال آب است.

شفیعی یادآور شد: برای اجرای عملیات انتقال آب و لوله‌گذاری موتور پمپ‌های کشاورزی در مجموع 2 میلیارد و 199 میلیون ریال هزینه شده است.

وی با اشاره به بهره‌برداری از استخر جرعه کویر در 400 متر مکعب گفت: هدف از اجرای این طرح، مصرف بهینه آب و پرورش ماهی است که با اعتبار 180 میلیون ریال از اعتبارات خشکسالی انجام شده است و 24 خانوار از آن بهره‌مند می‌شوند.

مدیر جهاد کشاورزی بشرویه عنوان کرد: استخر فروزان کویر با اعتبار 158 میلیون و احداث استخر کشتکاران کویر با اعتبار 149 میلیون ریال اجرا شده است که برای احداث پنج استخر در شهرستان بشرویه در مجموع 803 میلیون ریال هزینه شده است.                                                                               

شفیعی یادآور شد: طی هفته دولت 22 طرح کشاورزی با اعتبار 4 میلیارد و 681 میلیون ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اضافه کرد: عملیات لوله‌گذاری موتور پمپ‌های کشاورزی، مرمت قنوات، احداث استخرهای چندمنظوره، ترمینال ضبط پسته، طرح‌های کشت مستقیم و خرید دو دستگاه تراکتور از جمله طرح‌های قابل بهره‌برداری در هفته دولت هستند.

مدیر جهاد کشاورزی بشرویه با بیان اینکه با اجرای پروژه‌های کشاورزی 925 نفر از خدمات آن بهره‌مند می‌شوند، گفت: 309 خانوار و 22 روستا زیر پوشش خدمات کشاورزی قرار گرفته و برای 28 نفر اشتغال پایدار ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول