اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از چندین سال انتظار

رینگ سوم ترافیکی اصفهان تا ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه تونل شهید همت نخستین تونل زیر باند فرودگاه در کشور است، گفت: پس از چندین سال انتظار رینگ سوم ترافیکی اصفهان تا ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

رینگ سوم ترافیکی اصفهان تا ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، به نقل از روابط عمومی معاونت عمران شهری شهرداری اصفهان، علیرضا قاری‌قرآن، اظهار کرد: تمام مسیر حلقه سوم ترافیکی کلان‌شهر اصفهان نزدیک به 40 کیلومتر است که افزون بر 25 کیلومتر آن در 10 سال اخیر یعنی از سال 82 تا 91 احداث شده و این در حالی است که از سال 1385 تا سال 1390 نزدیک به پنج سال به دلیل معارضات موجود بر سر راه تکمیل حلقه سوم ترافیکی، این پروژه متوقف شده بود.

وی به ویژگی‌های حلقه سوم ترافیکی کلان‌شهر اصفهان اشاره و تصریح کرد: حلقه سوم ترافیکی به عنوان بیرونی‌ترین مسیر حرکت وسایل نقلیه نسبت به مرکز شهر اصفهان بوده که در شمال و جنوب و شرق و غرب شهر زیبای اصفهان به صورت حلقه‌ای به طول حدود 40 کیلومتر قرار گرفته که در طول این مسیر، 13 بزرگراه درون شهری که همه، به نام‌های سرداران شهید مزین شده‌اند و تعداد 20 تقاطع غیر هم‌سطح بر روی آن احداث شده است.

معاون عمران شهرداری اصفهان ضروری‌ترین اهداف احداث و تکمیل حلقه سوم ترافیکی را تسهیل در عبور و مرور وسایل نقلیه، کاهش اتلاف وقت و کاهش مصرف سوخت دانست و ادامه داد: کلان‌شهر اصفهان دارای سه رینگ ترافیکی بوده که جشن تکمیل رینگ سوم آن پس از چندین سال انتظار تا چند هفته آینده برگزار می‌شود و پروژه رینگ چهارم یا همان رینگ حفاظتی در سال جاری اجرا می‌شود.

وی پروژه بزرگراه شهید همت را به عنوان آخرین بزرگراه و تکمیل‌ کننده حلقه ترافیکی کلان‌شهر اصفهان معرفی و اضافه کرد: طول این پروژه 2 هزار و 640 متر است که به دلیل وجود باند فرودگاه، 340 متر از این مسیر به صورت تونل احداث شده و به عنوان دومین تونل شهری کلان‌شهر اصفهان و نخستین تونل زیر باند فرودگاه در کشور به شمار می‌آید.

قاری‌قرآن میزان هزینه پروژه شهید همت را بالغ بر 710 میلیارد ریال دانست و گفت: این مبلغ شامل هزینه‌های اجرایی، آزادسازی و جابه‌جایی تأسیسات شهری در چهار قسمت پروژه بوده که توسط شهرداری منطقه 6 اصفهان تأمین شده است.

معاون عمران شهرداری اصفهان ادامه داد: حجم خاک‌برداری و بتن‌ریزی پروژه شهید همت به ترتیب 550 هزار و 60 هزار مترمکعب است و بالغ بر 36 هزار تن آسفالت در این پروژه استفاده شده است.

انتهای پیام/ح30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول