اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی وزیر کشور خبر داد

اعزام تجهیزات بیش از 10 شهرداری کشور به مناطق زلزله‌زده

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی وزیر کشور از اعزام تجهیزات و ماشین‌های خدمات شهری و نیروهای امدادی بیش از 10 شهرداری کشور به مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی خبر داد.

اعزام تجهیزات بیش از 10 شهرداری کشور به مناطق زلزله‌زده

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حمیدرضا ارشادمنش ظهر امروز در حاشیه اعزام سه دستگاه ماشین سنگین آتش‌نشانی به شهرستان‌های زلزله‌زده استان، افزود: این تجهیزات شامل ماشین‌های حمل زباله و آتش‌نشانی است که برای کمک‌رسانی به شهرداری‌های اهر، هریس و ورزقان در ارائه خدمات مطلوب به آسیب‌دیدگان از زلزله اعزام شده‌اند.

وی اظهار داشت: علاوه بر این وزارت کشور کمک‌های ویژه‌ای را برای این سه شهرداری در نظر گرفته است تا بتوانند در مدت زمان اسکان موقت زلزله‌زدگان خدمات خود را ارائه کنند.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به انجام عملیات آواربرداری در مناطق زلزله‌زده خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در برخی روستاها اسباب و اثاثیه مردم زیر آوار است بنابراین آواربرداری باید با دقت و حوصله انجام شود که برای تسریع در این عملیات شهرداری‌های مختلف کشور وارد مناطق شده و به کمک شهرداری‌های استان آمده‌اند.

وی ادامه داد: در بخش خدمات شهری به ویژه جمع‌آوری زباله و پسماند نیز شهرداری‌های آذربایجان‌شرقی و استان‌های همجوار با جدیت در حال فعالیت هستند.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه نهایت تلاش مدیران دولتی اسکان دایمی زلزله‌زدگان تا قبل از فصل سرما است، افزود: با توجه به آمادگی دستگاه‌های اجرایی، احداث مسکن دایمی در روزهای آینده سرعت بیشتری گرفته و اجرای طرح‌های هادی روستایی هم به تدریج آغاز خواهد شد.

ارشادمنش در خصوص احداث ساختمان‌های نگهداری دام در روستاهای زلزله‌زده نیز گفت: پیش‌بینی می‌کنیم با تلاش‌هایی که صورت می‌گیرد حداکثر تا پایان مهر کلیه آسیب‌دیدگان زلزله برای دام‌های خود نیز سرپناه دایم داشته باشند.

 از زمان وقوع زلزله در شهرستان‌های اهر، هریس و ورزقان با هماهنگی اداره کل امور شهری استانداری آذربایجان‌شرقی و همکاری شهرداری‌های استان تعداد 26 دستگاه لودر، 18 دستگاه بیل مکانیکی، 98 دستگاه کمپرسی،7 دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس،7 دستگاه کمرشکن، 20 دستگاه آمبولانس، یک دستگاه جاروب، 8 دستگاه کامیون، 16دستگاه آتش‌نشانی، 6 دستگاه خودروی حمل زباله، 7 دستگاه خودروی سواری، 9 دستگاه وانت، 36 دستگاه تانکر آب، 30 دستگاه حمام سیار، 30 دستگاه سرویس بهداشتی، 5 دستگاه کانکس و 200 نفر نیروی انسانی به مناطق زلزله‌زده اعزام و به حادثه‌دیدگان در نقاط مختلف خدمات ارائه کرده‌اند. 

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول