اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار پلدختر:

روستاییان پلدختر با مشکل آب آشامیدنی مواجه هستند

خبرگزاری فارس: فرماندار پلدختر گفت: بر اثر خشک‌سالی‌های پیاپی چند سال اخیر، روستاییان این شهرستان با مشکل آب آشامیدنی، کشاورزی و دامی مواجه هستند.

روستاییان پلدختر با مشکل آب آشامیدنی مواجه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، فریدون رشیدی صبح امروز در جلسه ستاد بحران شهرستان پلدختر با محوریت اطفای حریق و پیش‌بینی تمهیدات لازم مقابله با آتش‌سوزی و خشک‌سالی گفت: خشک‌سالی‌های اخیر سطح آب‌های زیرزمینی را کاهش و موجب کم‌آبی شدید رودخانه کشکان و خشک شدن چشمه‌ها و چاه‌های شهرستان شده است.

وی تصریح کرد: شهرستان پلدختر با 78 چشمه و پنج رودخانه دائمی و 78 حلقه چاه بیشتر با مشکل آب مواجه متأسفانه حجم و سطح و دبی آب این رودخانه‌ها به طرز چشم‌گیری کاهش یافته که قابل بهره‌برداری نیست.

رشیدی با اشاره به جمعیت 81 هزار نفری شهرستان پلدختر گفت: 75 درصد جمعیت شهرستان به کار کشاورزی و دامپروری مشغول هستند که خشک‌سالی‌های اخیر خسارات زیادی به کشاورزی وارد کرده و دامداران نیز مبادرت به فروش دام‌ها خود کرده‌اند.

فرماندار پلدختر به آتش‌سوزی‌های سال گذشته این شهرستان اشاره کرد و گفت: آتش‌سوزی در سال گذشته در 9 نقطه شهرستان موجب شد که یک هزار و 38 هکتار از جنگل‌ها و مراتع طعمه حریق شوند که در این رابطه خسارات سنگینی به منابع طبیعی وارد شد.

وی با بیان اینکه 80 درصد مساحت شهرستان پلدختر را جنگل و مرتع تشکیل می‌دهد، افزود: شهرستان پلدختر بیش از 388 هزار هکتار مساحت دارد که 361 هزار هکتار از مساحت شهرستان را جنگل و مرتع است که باید در حفظ و نگه‌داری آنان کوشش کرد.

رشیدی بخش عمده آتش‌سوزی را عوامل انسانی عنوان کرد و گفت: عامل آتش‌سوزی در سال گذشته شهرستان توسط منابع طبیعی شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند.

فرماندار پلدختر با توجه پیاپی در این شهرستان و خسارات وارده به کشاورزان خواستار تمدید تسهیلات بانکی کشاورزان شهرستان شد.

انتهای پیام/ب20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول