اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بردسیر عنوان کرد

عدم پوشش بیمه‌ای 2 هزار نفر در بردسیر

خبرگزاری فارس: فرماندار بردسیر گفت: شهرستان بردسیر با کمبود پزشک متخصص مواجه است و در این شهرستان حدود ‌2 هزار نفر زیر پوشش بیمه نیستند.

عدم پوشش بیمه‌ای 2 هزار نفر در بردسیر

به گزارش خبرگزاری فارس از بردسیر، غلامعلی موحدی‌نیا بعد از ظهر امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی پزشک خانواده در استان کرمان با گرامیداشت هفته‌ دولت، مزایای اجرای طرح پزشک خانواده در روستاها را برشمرد و کاهش مرگ و میرهای ناشی از زایمان‌، پوشش واکسیناسیون، بهداشت و درمان روستایی را از ثمرات اجرای آن دانست.

وی از کمبود پزشکان متخصص در شهرستان بردسیر خبر داد و گفت: در این شهرستان حدود ‌2 هزار نفر زیر پوشش بیمه نیستند.

موحدی‌نیا همچنین با اشاره به اینکه زیرساخت‌های طرح پزشک خانواده آماده است به چالش‌های پیش روی اجرای طرح اشاره کرد و‌ ابراز داشت: مشکل فیبر‌نوری به زودی رفع می‌شود.  

شهباز حسن‌پور نماینده‌ مردم بردسیر در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه بحث سلامتی از مقوله‌های مهم جامعه است، طرح پزشک خانواده را در دراز مدت طرح کاهش هزینه‌ها در بحث درمان دانست.

وی نداشتن تجهیزات چشم پزشکی و کمبود امکانات آزمایشگاهی را با توجه به جمعیت شهرستان بردسیر از جمله مشکلات شهرستان در این بخش دانست.

حسن‌پور تصریح کرد: شهرستان بردسیر با توجه به ظرفیت‌های موجود، آمادگی خدمت‌رسانی به شرکت‌های دانش‌بنیان را در زمینه ‌پرورش و فرآوری گیاهان دارویی دارد.

محمد جعفری مدیرکل بیمه خدمات درمانی استان کرمان نیز با اشاره به اینکه 60 درصد مردم زیر پوشش بیمه ‌خدمات‌درمانی هستند، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم 7 تا 8 هزار نفر به دلیل نامعتبر بودن دفترچه‌های بیمه‌ای که دارند، لازم است که به بیمه رجوع کنند.

به گزارش فارس، همزمان با آغاز هفته‌ دولت خانه ‌بهداشت روستای دشتکار به وسعت 800 متر مربع زیربنا و با هزینه‌ای بالغ بر40 میلیون تومان افتتاح شد.

‌سلطانی رئیس شبکه و مرکز بهداشت شهرستان بردسیر اظهار داشت: این خانه‌ بهداشت با داشتن دو بهورز یک روستای اصلی و هفت روستای قمر را با جمعیتی بالغ بر یک هزار و 800 نفر زیر پوشش قرار می‌دهد.

انتهای پیام/ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول