اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی اردبیل:

خیرین با پرداخت یک میلیون ریال کودکان بی‌سرپرست را بیمه عمر می‌کنند

خبرگزاری فارس: معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان اردبیل گفت: ‌خیرین توانمند و نیکوکار استان اردبیل در قالب طرح حامیان سالانه با پرداخت یک میلیون ریال کودکان خانواده‌های بی‌سرپرست را زیرپوشش خدمات بیمه عمر می‌برند.

خیرین با پرداخت یک میلیون ریال کودکان بی‌سرپرست را بیمه عمر می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمدرضا محمدی عصر امروز در مراسم جشن گلریزان بهزیستی در اردبیل اظهار داشت:‌ تلاش می‌شود با جذب مشارکت‌های مردمی و به ویژه خیرین حرکت‌های سازنده‌ای را در حمایت از مددجویان و نیازمندان شاهد باشیم که در این زمینه ماهانه 84 هزار ریال در قالب تأمین هزینه بیمه عمر کودکان بی‌سرپرست و فرزندان مددجویان جمع‌آوری شده و صرف این کار می‌شود.

وی هدف از برگزاری جشن گلریزان را تأمین بخشی از نیازهای مددجویان اعلام کرد و افزود: ما در سه محور به کمک‌های خیرین نیاز داریم که در تأمین هزینه‌های مسکن، درمان و اشتغال از این توانمندی‌ها می‌توانیم بهترین بهره را ببریم.

محمدی کاشت حلزون برای معلولان ناشنوا،‌ بیمه آتیه فرزندان زیر پوشش بهزیستی و همچنین تأمین آورده اولیه مسکن مددجویان را از طرح‌های حمایتی بهزیستی استان اردبیل اعلام کرد.

این مسئول در ادامه سخنان خود تصریح کرد: زمان بیمه عمر این افراد پنج سال و حداکثر 30 سال می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: این اقدامات که در حقیقت تأمین آینده مددجویان و رسیدن به مرز خودکفایی است با هدف جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی انجام شده و یک پشتوانه خوبی برای تحصیل و اشتغال فرزندان زیر پوشش این نهاد است.

به گزارش خبرگزاری فارس، معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی اردبیل با قدردانی از حضور رسانه‌ها در این برنامه ضرورت فرهنگ‌سازی در این زمینه را بسیار مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: اعتمادسازی و جلب مشارکت‌های مردمی نیاز به کار رسانه‌ای و اقدامات فراگیر تبلیغی دارد تا بتوانیم مشارکت‌های نقدی و غیرنقدی هموطنانمان را دریافت کنیم.

محمدی رویکرد بهزیستی را پیشگیری از آسیب‌ها و به حداقل رساندن ناهنجاری‌های اجتماعی با جذب مشارکت‌های مردمی اعلام کرد و بیان داشت: مهم‌ترین بازوان توانمند ما در این زمینه سازمان‌های مردم نهاد به ویژه 400 سمن موجود در استان است که در قالب مجموعه‌های خیریه، ترک اعتیاد و همچنین کاهش آسیب‌ها با ما همکاری دارند.

وی فعالیت گسترده این مجموعه‌ها را گواه روشنی بر مطلوب بودن کمک‌ها و همت مردم در رسیدگی به نیازمندان جامعه توصیف کرد و گفت:‌ ما سعی داریم از موازی‌کاری در این زمینه خودداری کرده و از دیگر دستگاه‌های مرتبط نیز خواسته‌ایم در این زمینه کارهای مطلوب و مؤثری را انجام دهند.

محمدی در پایان به توانمندی‌های معلولان و مددجویان بهزیستی اشاره کرد و افزود: نگاه ترحم‌آمیز به جامعه معلولان و مددجویان ناپسند بوده و باید این نگرش به نگاه احترام‌آمیز تبدیل شود.

انتهای پیام/ع10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول