اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان:

استقلال مساجد توسط مردم حفظ می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان گفت: مسجد تنظیم کننده زندگی مردم است و استقلال مساجد توسط همین مردم حفظ می‌شود.

استقلال مساجد توسط مردم حفظ می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام محمدرضا صالحیان صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته مساجد برگزار شد، اظهار کرد: نام‌گذاری این هفته به نام روز جهانی مساجد به دلیل به آتش کشیدن مسجدی در مسجدالاقصی به دست صهیونیست‌ها است.

وی با اشاره به اینکه در اسلام عبادت دایره وسیعی دارد، تصریح کرد: به عنوان مثال صورت خندان و بشاش در روابط اجتماعی، نگاه زن و شوهر به یکدیگر نیز نوعی عبادت است.

مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان ادامه داد: اخلاص بهترین رنگ خدایی در مساجد است و باید این مکان ساده و بدون تجملات و زرق و برق‌های دنیوی باشد.

وی با بیان اینکه مسجد مکانی سرشار از انرژی‌های معنوی است، اضافه کرد: زمان و فرصتی که امامان جماعت برای رسیدگی به امور مساجد می‌گذارند، نشان دهنده پویایی آن مسجد است و در حال حاضر 70 درصد از امامان جماعت در مساجد مدیریت‌های روز جامعه را به مرحله اجرا می‌گذارند.

صالحیان با اشاره به تشکیل هیئت امنای مساجد و کارگزاری آنها افزود: با تقسیم کار بین اعضای هیئت امنا مساجد از نظر رسیدگی به برخی از امور مربوط به مساجد به عنوان مثال وضعیت بهداشتی و موارد دیگر است که در این راستا همراهی بسیجیان و مردم نیز لازم و ضروری است.

وی با اشاره به آیین‌نامه نوشته شده برای یکسان‌سازی در مساجد گفت: مطابق به این آیین‌نامه فضای مسجد باید مکانی آرام و سرشار از فضای معنوی باشد چرا که تمام اقشار جامعه در مسجد رفت ‌و آمد دارند.

مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان گفت: در بسیاری از محل‌های قدیمی اصفهان تعداد مساجد بیشتر از تعداد افراد است اما در برخی از مناطق تازه‌ساز و شهرک‌ها به امر ساخت مساجد توجهی نشده و باید این نکته مدنظر قرار گیرد.

وی اضافه کرد: ساخت بیشتر مساجد با کمک‌های مردمی است هر چند این روند کند است اما همین مردم هستند که مساجد را اداره می‌کنند و با وجود آنها است که استقلال مساجد حفظ می‌شود.

*40 درصد از مساجد در طرح باز بودن مدام درب شرکت دارند

صالحیان با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر باز بودن درب مساجد، گفت: بنا به دستور رهبر معظم انقلاب از یک‌ ساعت پیش از نماز ظهر تا یک ساعت پس از نماز مغرب درب‌های مسجد باید باز باشد.

وی تاکید کرد: البته مساجدی که از توانایی مالی خوبی برخوردار هستند این فتوا را انجام داده و مابقی نیز با برطرف شدن مشکلات مالی و در اختیار گرفتن دو یا سه خادم مسجد این کار را انجام می‌دهند.

مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان با بیان اینکه این بحث از سال گذشته آغاز شده است، اظهار کرد: با وجود برخی از مشکلات در این زمینه که وجود دارد در سال گذشته حدود 20 درصد از مساجد در این طرح مشارکت کرده و در سال جاری این تعداد به 40 درصد رسیده است.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول