اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‎های دفاع مقدس گلستان:

40 درصد آثار و زندگینامه شهدای گلستان جمع‌آوری شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفظ آثار و ارزش‎های دفاع مقدس گلستان گفت: تاکنون 40 درصد از آثار شهدای گلستان اعم از زندگینامه، وصیت‌نامه، فیلم، عکس و... جمع‎آوری شده است.

40 درصد آثار و زندگینامه شهدای گلستان جمع‌آوری شد

سیدابوالحسن میرکریمی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: حدود 4 هزار شهید در استان وجود دارد که از این تعداد 275 نفر نیروی انتظامی، یک هزار و 100 نفر ارتش و مابقی شهدای بسیج، سپاه و سایر تشکیلات هستند.

وی با بیان اینکه شهدای کارمند در قالب شهدای بسیجی آورده شده‌اند، خاطر نشان کرد: در استان 75 خانواده دو شهید، سه خانواده سه شهید و 59 سردار شهید وجود دارد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‎های دفاع مقدس گلستان در خصوص فراخوان جمع‎آوری آثار شهدا تصریح کرد: از اواخر اسفند ماه سال گذشته این فعالیت در استان آغاز شد و از تمامی پیشکسوتان، خانواده‎های شهدا، رزمندگان و کسانی که در راستای جمع‎آوری آثار می‎توانند به این اداره کل کمک کنند درخواست همکاری شده است.

میرکریمی با بیان اینکه قسمتی از آثار شهدا مربوط به یگان‎ها و ادارات است بیان کرد: تاکنون بهترین همکاری از سوی جهاد کشاورزی، لشکر 30 گرگان و سپاه استان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه 11 هزار سند شهید از سوی جهاد کشاورزی به این اداره کل تحویل داده شده است گفت: ادارات مخابرات، ستاد پشتیبانی جنگ و کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز در این زمینه همکاری خوبی داشته‎اند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‎های دفاع مقدس گلستان با اشاره به اینکه حدود 1200 آزاده در استان وجود دارند خاطر نشان کرد: در حال حاضر 80 درصد لیست شهدا اعم از نام، نام‌خانوادگی، تاریخ و محل شهادت آماده شده است و 20 درصد باقیمانده نیز تا اواخر هفته دفاع مقدس که 15 مهر ماه خواهد بود به اتمام خواهد رسید. 

انتهای پیام/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول