اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همدان

کشت پاییزه سیب‌زمینی آغاز شد

خبرگزاری فارس: مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت: کشت پاییزه سیب‌زمینی در همدان آغاز شد.

کشت پاییزه سیب‌زمینی آغاز شد

شهرام پرورش امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: به دنبال اتمام کشت تابستانه محصول سیب‌زمینی در استان همدان کشاورزان کشت پاییزه این محصول را آغاز کردند.

وی افزود: کشت تابستانه استان همدان در سال زراعی جاری به 10 هزار و 500 هکتار رسیده که پیش‌بینی می‌شود سطح زیرکشت پاییزه نیز به 13 هزار هکتار برسد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان همدان خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد سطح زیر کشت محصول سیب‌زمینی در استان نسبت به سال گذشته کاهش یابد اما این امر بر روی تولید این محصول در استان تأثیر قابل توجهی نخواهد داشت.

وی کمبود صنایع تبدیلی را یکی از مشکلات تولید محصول سیب‌زمینی عنوان کرد و افزود: زمینه برای سرمایه‌گذاری در راه‌اندازی صنایع تبدیلی و تکمیلی ایجاد شده و استان همدان به عنوان قطب تولید محصول سیب‌زمینی در سطح کشور محسوب می‌شود.

پرورش تصریح کرد: سطح زیر کشت محصول چغندر قند در استان همدان نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش یافته است به طوری که سطح زیر کشت این محصول در سال جاری به 5 هزار و 100 هکتار رسید که این میزان در سال گذشته 4 هزار و 285 هکتار بوده است.

وی بیان کرد: محصول چغندر قند تولیدی استان همدان دارای جایگاه ویژه‌ای در سطح کشور است و ما در این بخش دارای رتبه شاخص تولید این محصول هستیم.

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان همدان ادامه داد: تولید محصول چغندر قند در سال‌های گذشته به دلیل واردات بی‌رویه شکر با چالش اساسی مواجه بود اما در سال‌های اخیر با عقد قرارداد کارخانجات قند و شکر کشاورزان بار دیگر به تولید محصول چغندر قند روی آوردند.

وی در پایان گفت: چغندرکاران استان همدان با کارخانجات همدان، کرمانشاه، لرستان و اصفهان عقد قرارداد کرده‌اند و لازم به ذکر است زمان برداشت محصول چغندر قند اوایل مهر ماه است.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول