اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر خبر داد

بهره‎برداری از 68 پروژه کشاورزی بوشهر در هفته دولت

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: در هفته دولت امسال 68 پروژه بخش کشاورزی در استان بوشهر به بهره‎برداری می‌رسد.

بهره‎برداری از 68 پروژه کشاورزی بوشهر در هفته دولت

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر نوذر منفرد ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این پروژه‎ها شامل سه پروژه در زمینه مرغداری و 31 پروژه آب و خاک در زمینه آبیاری تحت فشار و تسطیح اراضی است.

وی افزود: همچنین 12 پروژه زراعت و باغبانی (تولیدات گیاهی) شش پروژه شیلاتی و 15 پروژه منابع طبیعی و یک پروژه مدیریت سازمان تعاون روستایی است که برای اجرا و بهره‎برداری از این تعداد پروژه کشاورزی در استان بوشهر در مجموع بیش از 287 میلیارد ریال هزینه شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به اعتبارات سال گذشته بخش کشاورزی یادآور شد: کل اعتبارات اختصاص یافته 8915/302 میلیارد ریال است که 4715/232 میلیارد ریال در فصل کشاورزی و 4/26 میلیارد ریال در فصل منابع آب هزینه شده است.

وی خاطر نشان کرد: 47/24 میلیارد ریال در فصل عمران شهری و روستایی (عشایری)، 5/17 میلیارد ریال در حمل و نقل زیر بخش شیلات، 2 میلیارد ریال در فصل آموزش و 5 میلیارد ریال در سایر فصول (منابع طبیعی) هزینه شده است.

منفرد ادامه داد: تبدیل استان بوشهر به قطب اول تولید گوجه فرنگی خارج از فصل، کسب رتبه اول تولید نشای گوجه فرنگی با دستگاه‎های تمام اتوماتیک در کشور، خودکفایی 100 درصدی در تولید بذر گندم آبی از جمله دستاوردهای مهم سازمان در بخش کشاورزی به شمار می‎رود.

وی تبدیل شدن استان بوشهر به قطب اول تولید گیاه دارویی آلوئه ورا، کسب رتبه اول صنایع تبدیلی خرما در کشور، کسب رتبه اول میگوی پرورشی با تولید 70 درصدی در کشور و کسب عنوان موفق‎ترین استان در اجرای طرح‎های گیاهان شورپسند را از دیگر دستاوردهای مهم سازمان در بخش کشاورزی عنوان کرد.

منفرد اظهار داشت: از دستاوردهای مهم دیگر این سازمان تبدیل شدن استان بوشهر به قطب اول تولید کنار پیوندی در کشور، مطالعه و اجرای طرح‎های مهم آبخیزداری، بیابان‎زدایی و احیاء جنگل‎ها و مراتع در سال 91 با اعتباری بیش از 120 میلیارد ریال در راستای مقابله با خشکسالی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: ایجاد 68 واحد گلخانه‎ای با سطح 4 و 47 هکتار در استان، بهره‎برداری از 144 واحد مرغداری گوشتی به ظرفیت 3 هزار و 598 قطعه در هر دوره، احداث و بهره‎برداری از 219 واحد پرواربندی بره و گوساله با ظرفیت 44 هزار رأس، بهره‎برداری از 92 واحد تولیدی صنایع تبدیلی کشاورزی از دستاوردهای مهم دیگر این سازمان محسوب می‎شود.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول