اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سیستان‌وبلوچستان:

فعالیت‌های بازرگانی در سیستان‌وبلوچستان گسترش یابد

خبرگزاری فارس: استاندار سیستان و بلوچستان گفت: به منظور ایجاد اشتغال در سیستان و بلوچستان، فعالیت‌های بازرگانی باید گسترش یابد.

فعالیت‌های بازرگانی در سیستان‌وبلوچستان گسترش یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، حاتم نارویی در دیدار با جمعی از تجار و مدیران بخش صنعت و معدن و بازرگانی استان با اشاره به ظرفیت‌های بالای استان در زمینه‌های مختلف اظهار داشت: سیستان و بلوچستان سرشار از نعمات خداوندی و ظرفیت‌های بالای صنعتی و معدنی و تجاری است که باید شرایط استفاده از آنها به طور یکسان و عادلانه برای همه مردم فراهم شود.

وی افزود: واژه محرومیت شایسته مردم سیستان و بلوچستان نیست و همه مردم باید به طور یکسان از ظرفیت‌های استان بهره ببرند.

استاندار سیستان و بلوچستان احیا و توسعه صید و صیادی، افزایش توان محصولات کشاورزی و رونق بخشی بازارچه‌های مرزی و افزایش مبادلات مرزی را مورد تاکید قرار داد و مطالعه برای احداث بازارچه های مرزی را با هدف ایجاد اشتغال و گسترش فعالیت‌های بازرگانی را خواستار شد.

نارویی با تشریح مشکلات شهرک‌های صنعتی و بخش معدن استان با تاکید بر رعایت اصل برابری و عدالت در استفاده از بازارچه‌های مرزی مردم حاشیه مرزها را بهترین نگهبانان مرزها عنوان کرد و ساماندهی شهرک‌های صنعتی، رفع مشکلات و راه‌اندازی مجدد معادن و نظارت دقیق و جدی بر بازارچه‌های مرزی استان را خواستار شد.

وی از همه تجار و بازرگانان و دستگاه‌های مربوطه خواست تا با رفع موانع پیش روی صنعت‌کاران، معدن‌کاران و بازرگانان زمینه رشد و پیشرفت استان را فراهم کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان هم در این جلسه با اشاره به ارتباطات دیرینه تجاری با کشورهای افغانستان و پاکستان، مبادلات تجاری استان را مناسب ارزیابی کرد.

نادر میرشکار گفت: 70 درصد کارهای انجام گرفته در حوزه بازرگانی و صنعت و معدن متعلق به سازمان صنعت، معدن و تجارت است.

وی همچنین مشکلات بانکی، امور مربوط به بیمه و مالیات را از مهم‌ترین مسائل پیش روی صنعتگران و معدن‌کاران و تجار استان بیان کرد و خواستار رفع آنها شد.

رئیس اتاق بازرگانی سیستان و بلوچستان هم در این دیدار تعداد اعضای اتاق بازرگانی استان را 2 هزار و 580 نفر ذکر کرد.

عبدالعزیز ریگی گفت: در حال حاضر اتاق بازرگانی استان 500 نفر عضو فعال دارد که به صورت مستقیم با کشورهای آسیای میانه، هندوستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس مبادلات تجاری دارند و به صورت غیر مستقیم با کشورهای آفریقایی در ارتباط هستند.

وی همچنین از تأمین مواد خوراکی و غیر خوراکی کشور در مواقع ضروری خبر داد و فراهم کردن بستر مناسب و ایجاد انگیزه با ارائه تخفیف در تعرفه‌های وارداتی برای گسترش سرمایه‌گذاری در استان را خواستار شد.

انتهای پیام/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول