اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو مرکز تحقیقات غدد و متابولیسم اصفهان:

7 تا 10 درصد از جامعه شهری پرودیابتی هستند

خبرگزاری فارس: عضو مرکز تحقیقات غدد و متابولیسم استان اصفهان گفت: بین هفت تا 10 درصد از جامعه شهری، پرودیابتی هستند که در معرض خطر قرار دارند.

7 تا 10 درصد از جامعه شهری پرودیابتی هستند

رضوانه هادیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان، اظهار کرد: به دنبال اجرای طرح غربالگری بیماران دیابتی در اصفهان، نزدیک به 26 هزار پرونده از سه سال پیش تاکنون در سطح استان اصفهان شناسایی شده است.

وی با اشاره به اینکه آمار اعلام شده به غیر از جمعیت بیماران دیابتی شناسایی شده در مرکز تحقیقات غدد و متابولیسم اصفهان است، ادامه داد: تعداد افرادی که تاکنون تشکیل پرونده دادند به غیر از بیمارانی هستند که به مطب‌های خصوصی مراجعه کردند.

عضو مرکز تحقیقات غدد و متابولیسم استان اصفهان تصریح کرد: تاکنون 13 هزار پرونده از سطح روستاهای استان اصفهان شناسایی شده است که به همین میزان در شهر اصفهان تشکیل پرونده داده‌اند.

وی امسال را آخرین سال اجرای طرح غربالگری بیماران دیابتی در اصفهان اعلام کرد و گفت: پس از اتمام مرحله اجرایی طرح، وارد فاز مراقبتی آن می‌شویم که احتمال دارد طی سال‌های آینده دوره دیگری از طرح غربالگری به اجرا گذاشته شود.

هادیان اضافه کرد: در طرح غربالگری تنها مراقبت سطح یک انجام می‌شود که شامل پیشگیری، آموزش، احساس نیاز و خود مراقبتی است.

وی با اشاره به اینکه در سال نخست اجرای طرح، اطلاع‌رسانی در سطح ادارات و به شکل منطقه‌ای انجام گرفت، افزود: در سال دوم طرح اطلاع‌رسانی در سطح شهر نیز انجام شد اما به شکل وسیع و گسترده نبود.

عضو مرکز تحقیقات غدد و متابولیسم استان اصفهان از درمان رایگان بیماران دیابتی در بیمارستان فیض، الزهرا (س)، امام موسی کاظم (ع) و نور علی اصغر (ع) خبر داد و گفت: مراقبت‌های سطح 2 که شامل درمان بیماران دیابتی است بر عهده معاونت درمان استان اصفهان است.

وی از وجود 28 مرکز زیرپوشش اجرای طرح غربالگری بیماران دیابتی در اصفهان خبر داد و اظهار کرد: 14 مرکز خصوصی و 14 مرکز بیمارستان دولتی تحت این طرح قرار گرفته است.

هادیان ادامه داد: بین هفت تا 10 درصد از جامعه شهری، پرودیابتی هستند که در معرض خطر قرار دارند.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول