اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کانون ادبی کتابخانه‌های عمومی کردستان:

12 کانون ادبی در کردستان فعالیت می‌کنند

خبرگزاری فارس: مسئول کانون ادبی کتابخانه‌های عمومی کردستان از فعالیت 12 کانون ادبی در این استان خبر داد.

12 کانون ادبی در کردستان فعالیت می‌کنند

مهدی انور در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: کانون ادبی کتابخانه‌های استان از ماه‌های پایانی سال 90 شکل گرفته و تاکنون اقدامات موثری در حوزه وظایف خود انجام داده است.

به گفته وی، کانون‌های ادبی در هر شهرستان به تناسب وضعیت، ظرفیت اجتماعی و فرهنگی اقدام به برگزاری برنامه‌های متنوع در راستای جذب علاقمندان به عضویت در این کانون‌ها می‌کند.

وی با اشاره به برگزاری 90 جلسه تخصصی ادبی در کتابخانه‌های عمومی کردستان خاطرنشان کرد: این تعداد جلسه با احتساب حضور علاقمندان شامل 8 هزار و 100 نفر ساعت برنامه بوده است.

مسئول کانون ادبی کتابخانه‌های عمومی کردستان برگزاری کلاس‌های آموزشی با موضوعات مختلف را از برنامه‌های مهم این کانون‌ها برشمرد و تصریح کرد: شعر نو، موسیقی در شعر، ادبیات کودک، فن داستان‌نویسی، خصوصیات شعر کودک و شعرشناسی شاعران بومی از جمله موضوعاتی است که در این کلاس‌ها مورد بررسی قرار گرفته است.

انور در ادامه به برگزاری جلسات بازخوانی و نقد منتقدین شعر و ادب پارسی اشاره کرد و افزود: خیام‌خوانی، شاهنامه‌خوانی، بازخوانی و واکاوی شعر حافظ، بررسی و خوانش اشعار عطار و بررسی اشعار و احوال سعدی از جمله موضوعات مطرح شده در جلسات کانون‌های ادبی شهرستان‌های استان در طول سال‌جاری بوده است.

به گفته وی، کانون‌های ادبی استان تاکنون در بیش از 10 جلسه، آثار و اشعار شاعران معاصر از جمله آثار امام خمینی (ره)، شهریار، فاضل نظری و داستان‌های جلال‌آل‌احمد را مورد بررسی قرار داده است.

مسئول کانون ادبی کتابخانه‌های عمومی کردستان در پایان از ارتقاء فعالیت کانون‌ها با اجرای طرح مدیریت سیستمی و برنامه‌ریزی راهبردی تا پایان سال‌جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: تهیه برنامه عملیاتی سالانه کانون‌های شهرستان‌ها شامل زمان و سرفصل برنامه‌ها و عناوین اجرایی از جمله اقدامات انجام شده در  سال‌جاری بوده است.

انتهای پیام/غ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول