اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بسیج طلاب استان خراسان‌رضوی:

مشهد در سال 2017 میلادی پایتخت فرهنگی جهان اسلام می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز بسیج طلاب استان خراسان‌رضوی با بیان اینکه مشهد در سال 2017 میلادی پایتخت فرهنگی جهان اسلام خواهد بود، گفت: تا به حال هیچ اقدامی از سوی مسئولان در این رابطه صورت نگرفته است.

مشهد در سال 2017 میلادی پایتخت فرهنگی جهان اسلام می‌شود

حجت الاسلام سید رضا سرور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد با انتقاد از مدیریت فرهنگی و شهری در مشهد، اظهار کرد: با توجه به جایگاه معنوی شهر مشهد ما به هیچ وجه نتوانسته‌ایم از ظرفیت‎های عظیمی که بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) برای این شهر به وجود آورده است، دفاع کنیم و در حق این امام بزرگوار کوتاهی کرده‌ایم.

وی افزود: شرایط خیابان‌ها و بازارهای اطراف حرم مطهر امام رضا(ع) سبب رنجش خاطر این امام(ع) است و حتی مجاوران ایشان و کسبه اطراف حرم تنها به دنبال منافع مادی خودشان هستند و نسبت به ساحت مقدس امام هشتم بی‌توجه هستند.

سرور ادامه داد: در سطح شهر مشهد نیز شاهد معضلات فرهنگی‌ هستیم که شایسته پایتخت معنوی کشور نیست.

رئیس مرکز بسیج طلاب خراسان‌رضوی با بیان اینکه مشهد در سال 2017 میلادی پایتخت فرهنگی جهان اسلام خواهد بود، تاکید کرد: عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام تنها عنوانی خام نیست و باید برای آن برنامه‌ریزی کرد، اما، تا به حال هیچ اقدامی در این رابطه نشده است.

وی افزود: ما باید در این سال پیام‌دار جمهوری اسلامی ایران در جهان اسلام باشیم و همه کشورهای اسلامی را از پیام‌های فرهنگی ایران اسلامی آگاه کنیم اما تا به حال سراغ نداریم که اتاق فکری برای آماده سازی مشهد تشکیل شده باشد و هیچ زمینه سازی صورت نگرفته است.

رئیس مرکز بسیج طلاب استان خراسان‌رضوی ادامه داد: اگر فردی به مشهد بیاید، به جز حضور در حرم مطهر رضوی هیچ معنویت دیگری در مشهد مشاهده نمی‌کند، خیابان‌ها بازارها و اماکن عمومی شهر مشهد هیچ نماد و نشانی از معنویت ندارند و هیچ فلشی به سمت معنویت در مشهد نیست و تمامی تابلوهای جهت نما به سمت بازارها و مراکز تفریحی است.

سرور با انتقاد از بی‌توجهی به سیره عملی و زندگی امام رضا(ع) در شهر مشهد خاطرنشان کرد: باید یک جهت‌گیری کلی در تمامی دستگاه‌ها برای استفاده از سیره عملی، زندگی و شخصیت امام رضا (ع) به وجود بیاید.

وی افزود: ما مبلغان هم در این راه کوتاهی کرده‌ایم، باید در مشهد شرایطی را ایجاد کنیم که هرکسی که به مشهد می‌آید مشهدی‌ها را با نشانه‌های سیره رضوی بشناسد.

رئیس مرکز بسیج طلاب استان خراسان‌رضوی با انتقاد از نبود مدیریت واحد شهری در مشهد تصریح کرد: با ایجاد یک مدیرت واحد شهری باید جهت‌گیری برنامه‌ها را به سمت معنویت برد، امروز در مشهد معنویت گمشده است، مسئولان شهری مشهد انسان‌های مومنی هستند اما هنوز نگاه‌ها معنوی نشده است.

سرور تاکید کرد: شرع اسلام بلند مرتبه سازی را جایز نمی‌داند اما اکنون در مشهد برای افزایش تعداد طبقات میان سرمایه‌گذاران رقابت وجود دارد.

وی افزود: بلند مرتبه سازی با معنویت سازگار نیست و باید در اطراف حرم برای رفع نیاز زائرین اماکنی متناسب با معماری اسلامی برای اسکان ارزان قیمت زائرین ایجاد شود.

رئیس مرکز بسیج طلاب استان خراسان رضوی با بیان اینکه معماری امروز ما متاثر از معماری غرب است خاطرنشان کرد: بلند مرتبه‌سازی تاثیر گرفته از معماری غرب است و با معماری اسلامی کاملا مغایرت دارد و برج‌هایی که اطراف حرم مطهر امام رضا(ع) ساخته شده است، اجازه نمی‌دهد به امام رضا(ع) سلام بدهیم.

انتهای پیام/ح20/ط4001

 

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول