اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار آذربایجان‌غربی:

تعاونی‌های مرزنشینان در مبادلات مرزی فعال شوند

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: تعاونی‌های مرزنشینان استان آذربایجان‌غربی باید در مبادلات مرزی فعال شوند.

تعاونی‌های مرزنشینان در مبادلات مرزی فعال شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، غلامرضا دیزج‌نژاد پیش از ظهر امروز در شورای مبادلات مرزی استان اظهار داشت: از تشکیل تعاونی‌های مرزنشینان و فعال شدن آنها در مبادلات مرزی حمایت می‌کنیم.

وی با تاکید بر ارائه آموزش‌های لازم به تعاونی‌ها افزود: باید با ارائه‌ آموزش‌های لازم به تعاونی‌های مرزنشینان تجارت‌ آنها واقعی شده و ارتقا یابد.

دیزج‌نژاد اضافه کرد: تشکیل شرکت‌های تعاونی صادراتی با منشا بازارچه‌های مرزی و حضور مرزنشینان از پیامدهای رسمی و واقعی شدن تجارت مرزنشینان است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به مزیت‌های فعالیت بخش خصوصی در مبادلات مرزی تصریح کرد: جلوگیری از پدیده شوم قاچاق و فعالیت‌های ناسالم اقتصادی از دیگر مزیت‌های فعالیت‌های بخش خصوصی در مبادلات مرزی است.

وی با تاکید بر اینکه مرزنشینان باید به سوی تجارت رسمی سوق داده شوند، اضافه کرد: باید با ایجاد زمینه‌های لازم مرزنشینان به سمت تجارت رسمی و واقعی سوق داده شوند.

دیزج‌نژاد خاطرنشان کرد: مرزنشینان طی چند سال اخیر در مبادلات مرزی حرفه‌ای شده‌اند و به دریافت کارت بازرگانی روی آورده‌اند که باید آنها را به سمت بازارهای رسمی و مبادلات تجاری واقعی هدایت کنیم.

وی اظهار داشت: در شرایط گذار باید نگرش جامع‌تری به تشکیل تعاونی‌ها شود.

ناظر گمرکات استان نیز در این جلسه گفت: میزان صادرات استان در چهار ماه گذشته 513 هزار تن به ارزش 185 میلیون دلار است.

میرهاشم سیداحمدی افزود: میزان صادرات استان در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل 45 درصد رشد نشان می‌دهد.

ناظر گمرکات استان همچنین میزان واردات استان را 164 هزار تن اعلام کرد و ادامه داد: ارزش این میزان کالای وارداتی به استان نیز 244 میلیون دلار برآورد شده است که 15 درصد رشد نشان می‌دهد.

وی کشورهای عراق، ترکیه، آذربایجان، افغانستان، ترکمنستان و مونته نگرو را جزو مهم‌ترین کشورهای هدف کالاهای صادراتی استان برشمرد.

سیداحمدی انواع میوه‌های خوراکی، فرآورده‌ها از سبزیجات و میوه‌جات، سوخت‌های معدنی و قیر، ماشین‌آلات و وسایل مکانیکی را از جمله کالاهای صادراتی از استان اعلام کرد.

انتهای پیام/ب20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول