اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ریگان خبر داد

ساخت 500 واحد مسکونی در ریگان

خبرگزاری فارس: فرماندار ریگان گفت: 500 واحد مسکونی در سال گذشته در این شهرستان ساخته شده است.

ساخت 500 واحد مسکونی در ریگان

محمد برزنگ امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان در ارتباط با اقدامات صورت گرفته دولت در شهرستان ریگان اظهار داشت: در زمینه بهداشت ساخت سه خانه بهداشت با اعتبار 105 میلیون تومان و تجهیز و راه‌اندازی مرکز بهداشتی درمانی شلتوک‌آباد با اعتبار 350 میلیون تومان انجام شده که این مرکز بیش از 53 روستا را زیر پوشش قرار می‌دهد.

وی افزود: در زمینه آموزش و پرورش ساخت 11 مدرسه عادی با اعتبار هر کدام 200 میلیون تومان و 10 مدرسه عادی با اعتبار 750 میلیون تومان از اقدامات صورت گرفته است.

فرماندار ریگان از اجرای بزرگ‌ترین طرح آبخیزداری کشور در این شهرستان خبر داد و افزود: اجرای طرح جف در مدت پنج سال با کمک فائو با اعتباری بالغ بر 11 میلیارد تومان که 280 هزار هکتار در کانون‌های بحرانی و فرسایشی و حفظ گونه‌های محلی جنگلی و توانمندسازی خانواده‌ها و با مشارکت خود مردم در حال اجرا است.

برزنگ بیان داشت: در زمینه آب و فاضلاب روستایی، با اعتباری بالغ بر 4 میلیارد در 35 روستا آبرسانی صورت گرفته که بیش از 3 هزار خانوار از نعمت آب بهره‌مند شدند.

وی افزود: در زمینه راه و شهرسازی 50 کیلومتر راه روستایی ساخته و در دست ساخت داریم که بیش از 5 میلیارد تومان اعتبار در این زمینه هزینه شده است.

فرماندار ریگان تصریح کرد: باند دوم به سمت ایرانشهر به طول چهار کیلومتر با اعتبار 2 میلیارد تومان و ساماندهی ورودی شهر با اعتبار یک میلیارد تومان از دیگر اقدامات صورت گرفته در این شهرستان است.

برزنگ افزود: در زمینه آب و فاضلاب آبرسانی به چهار روستای جهان‌آباد، شریک‌آباد، محمدآباد سرحدی و شوق‌آباد با اعتبار 2 میلیارد تومان که 51 کیلومتر شبکه داخلی و 5 هزار و 100 متر خط انتقال انجام شده است.

وی عنوان کرد: مخزن 5 هزار متر مکعبی با اعتبار یک‌میلیارد و 800 میلیون تومان در حال ساخت است.

فرماندار ریگان بیان داشت: در زمینه کشاورزی نیز فعالیت‌هایی صورت گرفته است که خوشحالی کشاورزان را در پی داشته است.

برزنگ خاطرنشان کرد: اجرای طرح آبیاری تحت فشار در 600 هکتار از اراضی با اعتبار یک‌میلیارد و 850 میلیون تومان اجرا شده و 400 هکتار دیگر نیز تشکیل پرونده و در شرف اجرا است که در این زمینه اعتباری بالغ بر یک‌میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار هزینه می‌شود.

فرماندار ریگان افزود: لوله‌گذاری 50 کیلومتر از موتور پمپ‌های کشاورزی با اعتبار یک‌میلیارد تومان اجرا شده و 50 کیلومتر دیگر در دست اقدام است.

برزنگ گفت: در زمینه بازسازی لایه‌روبی، احیا و مرمت قنوات و باکس بتنی آنها 550 میلیون تومان هزینه شده است.

وی در زمینه طرح‌های توسعه کشاورزی افزود: 550 میلیون تومان تسهیلات تاکنون پرداخت شده و یک میلیارد تومان دیگر در دست اقدام است که این تسهیلات در زمینه‌های صنایع بسته‌بندی خرما، دامپروری، باغبانی، گلخانه، مرغداری، پرورش ماهی و پرورش شتر است.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول