اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل خبر داد

تشکیل پرونده جانبازی برای مجروحان جنگ تحمیلی

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل از تشکیل پرونده جانبازی برای مجروحان جنگ تحمیلی در استان اردبیل خبر داد.

تشکیل پرونده جانبازی برای مجروحان جنگ تحمیلی

سید ودود سید شنوا امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: کلیه ایثارگرانی که قبلاً در جبهه‌های جنگ حضور داشتند و به افتخار جانبازی نائل آمده‌اند اما به هر دلیل در سال‌های گذشته برای تشکیل پرونده اقدام نکرده‌اند آمادگی کامل داریم تا این افراد را پذیرش کنیم.

وی تصریح کرد: این ایثارگران با ارائه مدارک مربوط می‌توانند در کمیسیون‌هایی که هر چند ماه یکبار در استان برگزار می‌شود شرکت کنند تا درصد جانبازی آنها مشخص شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل در پاسخ به گله‌مندی برخی از ایثارگران و جانبازان در بی‌توجهی بنیاد و سپاه به مدارک پزشکی و بالینی آنها یادآور شد: عزیزان ایثارگری که فاقد مدرک بالینی همزمان هستند بر اساس آخرین مصوبه مجلس در سال گذشته با امضای بالاترین رده فرماندهی نیروهای مسلح بدون داشتن مدارک بالینی همزمان می‌توانند تشکیل پرونده داده و در کمیسیون شرکت کنند.

سید شنوا گفت: ایثارگران متقاضی انتظار داشتند که مسئولان نسبت به تعیین درصد جانبازی آنها اقدام لازم را انجام دهند که ما در این زمینه کمیسیون‌ها را به طور مرتب تشکیل می‌دهیم که مشکلات آنها برطرف شود.

این مسئول در خصوص پوشش بیمه تکمیلی ایثارگران و جانبازان نیز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس افزود: در این زمینه کار بر عهده دستگاه‌های ذیربط که جانبازان و ایثارگران در آن مشغول انجام وظیفه هستند سپرده شده تا از طریق ادارات آنها بیمه تکمیلی انجام شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل تاکید کرد: ایثارگران، آزادگان و جانبازانی که تاکنون در کمیسیون شرکت نکرده‌اند یا به درصد قبولی خود اعتراض دارند می‌توانند در کمیسیون مجدد شرکت کرده و درصد واقعی جانبازی آنها معلوم شود.

سید شنوا با یادآوری اینکه جانبازان و ایثارگران به معنای حقیقی چشم و چراغ این ملت هستند، بیان داشت: ما هرگز تمایلی نداریم تا حق و حقوق جانبازان نادیده گرفته شده و یا اجحافی در حق آنها صورت گیرد چرا که معتقدیم جانبازان و ایثارگران ما باید از شایسته‌ترین خدمات بهره بگیرند.

وی در خصوص ماده 15 و نحوه عملی شدن آن در بین دستگاه‌های اجرایی نیز خاطرنشان کرد: با توصیه و تاکید استاندار اردبیل تمام دستگاه‌ها موظف شدند در اولین فرصت حق و حقوق آزادگان را که در دوران اسارت از آن بهره‌مند می‌شدند باید پرداخت کنند و تا پایان امسال فرصتی به وجود آمده تا در این زمینه تسویه حساب کامل صورت گیرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل در پایان سخنان خود از مدیران بانک‌های عامل که در پرداخت حق و حقوق آزادگان پیشقدم بودند قدردانی کرد و به خبرنگار فارس اظهار داشت: امیدواریم به سرعت زمینه‌ای فراهم شود تا همه دستگاه‌ها حق و حقوقشان را در قبال آزادگان و ایثارگران ادا کنند.

انتهای پیام/خ20/پ3003

ــــــــــــــــــــــــ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول