اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور معاون اول رئیس جمهور

نخستین نیروگاه 100 درصد خصوصی سیکل ترکیبی کشور افتتاح ‌شد

خبرگزاری فارس: با حضور معاون اول رئیس جمهور نخستین نیروگاه 100 درصد خصوصی سیکل ترکیبی کشور افتتاح شد.

نخستین نیروگاه 100 درصد خصوصی سیکل ترکیبی کشور افتتاح ‌شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، نخستین نیروگاه سیکل ترکیبی زواره که به صورت 100 درصد خصوصی و برای نخستین بار در کشور احداث شده است توسط معاون اول رئیس جمهور، وزیر نیرو، وزیر صنعت تجارت و بازرگانی و وزیر مسکن به بهره‌برداری ‌رسید.

 نیروگاه مذکور در راستای اهداف و برنامه‌ریزی‌های صنعت برق کشور و اجرای مصوبه سفرهای استانی هیئت دولت راه‌اندازی شده و وظیفه اصلی آن تأمین انرژی الکتریکی مورد نیاز منطقه و شبکه سراسری، توجه به توسعه صنایع و رشد روزافزون مصرف انرژی الکتریکی و هم‌چنین تأمین ولتاژ پایدار برای این قسمت از شبکه سراسری ساخته شده است.

این نیروگاه 484 مگاواتی نخستین نیروگاه 100 درصد خصوصی در کشور است که با سرمایه‌گذاری پرشیان فولاد و با حمایت وزارت نیرو، شرکت توانیر، سازمان توسعه برق ایران، بانک صادرات ایران و شرکت برق منطقه‌ای اصفهان احداث شده است، این نیروگاه دارای دو واحد 163 مگاواتی گازی از نوع V94-2 طرح زیمنس و یک واحد 160 مگاواتی بخاری از نوع CE تشکیل شده است.

به گزارش فارس، نیروگاه فوق در کیلومتر هشت جاده زواره ـ شهراب از توابع شهرستان اردستان در زمینی به وسعت 50 کیلومتر احداث شده است.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول