اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور استاندار زنجان؛

نیروگاه 500 مگاواتی سیکل ترکیبی ابهر کلنگ‌زنی شد

خبرگزاری فارس: با حضور استاندار زنجان کلنگ احداث نیروگاه 500 مگاواتی سیکل ترکیبی ابهر به زمین زده شد.

نیروگاه 500 مگاواتی سیکل ترکیبی ابهر کلنگ‌زنی شد
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی‌نژاد در مراسم کلنگ‌زنی نیروگاه سیکل ترکیبی ابهر با اشاره به اینکه نیروگاه سیکل ترکیبی 500 مگاواتی ابهر با هدف استفاده از ظرفیت‌های بالقوه استان، بالا بردن راندمان بخش تولید انرژی و استفاده بهینه از ظرفیت سوخت‌های فسیلی راه‌اندازی می‌شود، اظهار داشت: کاهش سطح بیکاری در استان، تامین انرژی مورد نیاز صنایع رو به گسترش از دیگر اهداف اجرای این پروژه است.
وی با بیان اینکه نیروگاه سیکل ترکیبی ابهر در مرحله نخست احداث موجب اشتغالزایی برای 700 نفر به صورت مستقیم و 2 هزار نفر به صورت غیرمستقیم می‌شود، افزود: در مرحله بهره‌برداری نیز 120 نفر به صورت مستقیم و حدود 700 نفر به صورت غیرمستقیم در این نیروگاه مشغول به کار می‌شوند.
استاندار زنجان با بیان اینکه بدون شک استان برای توسعه نیاز شدید به انرژی برق دارد، خاطرنشان کرد: از چهار نیروگاه فعال در استان در حال حاضر چهار واحد نیروگاه سیکل ترکیبی سلطانیه سنکرون به طور غیررسمی وارد مدار شده و در آینده نزدیک به صورت رسمی به بهره‌برداری می‌رسند.
وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی دو نیروگاه دیگر توسط بخش خصوصی آغاز شده است، یادآور شد: به زودی چهارمین نیروگاه استان زنجان نیز با استفاده از توان بخش خصوصی فعال می‌شود.
رئوفی‌نژاد گفت: نیروگاه سیکل ترکیبی ابهر پنجمین نیروگاه است که در راستای توسعه  استان توسط بخش خصوصی احداث می‌شود.
استاندار زنجان نیم نگاهی نیز به عمده فعالیت های خود و مدیران استان در سه سال گذشته کرد و افزود: در طول این چند سال حضور در استان زنجان از همه ظرفیت‌ها برای توسعه و پیشرفت استفاده شده است.
وی خاطرنشان کرد: امروز به برکت جمهوری اسلامی فرهنگ خدمت‌رسانی که لازمه پیشرفت و توسعه هر جامعه‌ای و مهم‌تر از اجرای هر پروژه‌ای است در بین مدیران دستگاه‌های مختلف در استان فراهم شده است.
رئوفی‌نژاد افزود: امسال خیلی از سرمایه‌گذاری‌ها و اجرای پروژه‌ها در استان در کمترین فرصت و با سرعت قابل توجه در مناطق مختلف استان در حال پیگیری است.
استاندار زنجان با بیان اینکه برق تولید شده توسط نیروگاه‌های در حال ساخت در استان ابتدا به مصرف داخل و مازاد آن به استان‌های همجوار صادر می‌شود، یادآور شد: احداث نیروگاه یکی از صدها پروژه‌ای است که در ابهر اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه بعضی پروژه‌ها استانی و بعضی ملی است، یادآور شد: ما امروز شاهد توسعه قابل قبول در شهرستان ابهر به ویژه در بخش کشاورزی و صنعت و معدن هستیم.
رئوفی‌نژاد افزود: بخش گازی نیروگاه در یک سال آینده و بخش تکمیلی آن تا دو سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول