اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خورموج:

فطر عید مقبولیت بندگی به درگاه احدیت است

خبرگزاری فارس: امام جمعه خورموج گفت: عید فطر عید مقبولیت یک ماه بندگی مؤمنان به درگاه احدیت است.

فطر عید مقبولیت بندگی به درگاه احدیت است

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی حجت‌الاسلام عبدالحسین مصلح صبح امروز در خطبه اول نماز عید فطر که با حضور مردم متدین شهرستان دشتی در استادیوم تختی خورموج برگزار شد ضمن تبریک عید سعید فطر به مسلمانان گفت: ماه مبارک رمضان برای این بود که ما خود را مجهز به سلاح معرفت دینی کرده و تمرین و ممارست داشته باشیم و آغاز و شروعی باشد برای 11 ماه آینده و باید توشه بگیریم از این ماه مبارک و امیدواریم چنین توفیقی شامل همه برادران و خواهران ایمانی شده باشد.

امام جمعه خورموج گفت: بندگان خدا هیچگاه از خدای خویش بی‌نیاز نمی‌شوند و همه ما فقیر به درگاه خدا و نیازمند و محتاج به عنایت فیض پروردگار عالمیم و خدا نیازی به طاعت و بندگی ما ندارد.

مصلح خاطر نشان کرد: امام سجاد (ع) در دعای ابوحمزه ثمالی به درگاه خداوند عرض می‌کند نه آن که عمل خوب و صالح انجام داد و نه آن کسانی که بد عمل کردند و گناه کردند بی‌نیاز از کمک و یاری تو گذشته‌اند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی دشتی با حدیثی از امام علی (ع) یادآور شد: عید فطر برای کسانی عید است که خداوند اعمال آنها را پذیرفته باشد زیرا آنها به فوز و رستگاری رسیده‌اند.

وی ادامه داد: ذکر و یاد خدا را در هیچ لحظه‌ای از لحظات زندگی خود فراموش نکنید که ذکر و یاد خدا حد و مرزی نمی‌شناسد.

امام جمعه خورموج در خطبه دوم نماز عید فطر ضمن سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: آمریکا، انگلیس و استعمارگران در طول تاریخ انقلاب کودتاهایی کردند که با حضور مردم در صحنه این کودتاها خنثی شد.

مصلح به 21 آگوست 31 مرداد روز جهانی مسجد اشاره کرد و یادآور شد: در این روز مسجدالاقصی توسط صهیونیست‌ها به آتش کشیده شد که این روز با کشتار مردم توسط رضان خان ملعون در مسجد گوهرشاد مصادف شده است و بنا به درخواست جمهوری اسلامی ایران از سوی سازمان کنفرانس ‌اسلامی به عنوان روز جهانی مسجد نامگذاری شد.

وی افزود: ما متنعم هستیم به وجود 30 مسجد در شهر خورموج و بیش از 160 مسجد در شهرستان دشتی که مایه افتخار و سربلندی مردم خوب، مؤمن و متدین است بنابر این باید بانیان، خادمین و هیئت امنا و کانون‌های مساجد زمینه حضور جوانان و نوجوانان را در مساجد فراهم آورند.

وی خاطر نشان کرد: 31 مرداد ماه روز صنعت دفاعی نام گرفته است به خاطر خودکفایی در صنعت دفاعی توسط متخصصان جوان کشورمان در همه صحنه‌ها مخصوصا صنعت دفاعی که زمانی ما حتی برای یک فشنگ می‌رفتیم و دست به سوی بیگانگان دراز می‌کردیم و از آنها کمک می‌خواستیم.

مصلح تصریح کرد: امروز ما در تولید موشک‌هایی که دشمن را به لرزه درآورده به خودکفایی رسیده‌ایم.

وی همچنین روز پزشک را به جامعه پزشکی تبریک گفت و افزود: ما مفتخر به این هستیم که علم طب و پزشکی و بسیاری از علوم طبیعی و تجربی توسط دانشمندان مسلمان به جامعه بشریت ارائه شده است از جمله ابن‌سینا که افتخار جهان اسلام در علوم مختلف است.

مصلح در خاتمه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر پیشاپیش فرا رسیدن هفته دولت را به دولتمردان تبریک گفت و خاطر نشان کرد: مسئولان در این هفته خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی را برای مردم تبیین کنند.

انتهای پیام/ک10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول