اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

مبادا اندوخته‌های رمضان را ولخرجی کنیم

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: مبادا اندوخته‌های ماه مبارک رمضان را ولخرجی کرده و به سرعت از دست بدهیم.

مبادا اندوخته‌های رمضان را ولخرجی کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی در خطبه‌های نماز عید فطر در مصلی‌ اردبیل اظهار داشت:‌ عید فطر عید انسان‌های متقی و با مرامی است که در یک ماه روزه‌داری و عبودیت الهی خود را از هر گناه و معصیت دور کرده‌اند.

وی عظمت، هیبت و برکت عید فطر را در تطهیر و پاکیزه بودن بنده از گناهان و محرمات توصیف کرد و یادآور شد: آنهایی که در ماه رمضان حرمت نگه داشته و با روزه‌داری و دوری از گناهان رضای الهی را کسب کرده‌اند در این روز شایسته‌ترین پاداش و بهترین جوایز را دریافت می‌کنند.

عاملی خاطرنشان کرد‌: در ماه رمضان خداوند با تطهیر بندگان آنها را برای بهره‌گیری از بهترین فرصت و مکان آماده کرد تا با استعداد بشر بتواند به دور از هرگونه خطا و گناه روح و روان مطهر پیدا کند.

وی با یادآوری اینکه عید فطر، عید غوغای روح و ریحان است، گفت: بهترین سعادت نصیب آنهایی شد که از سفره عزت و کرامت الهی بهره برده و برای یک سال خود توشه برداشته‌اند.

خطیب نماز عید فطر اردبیل بیان داشت: خداوند متعال در شب عید فطر به اندازه تمام ایام ماه رمضان بندگان خود را از آتش جهنم نجات می‌دهد و با لطف و کرم خود برای آنها امان درست کرده و کارنامه اعمالشان را پاک و مبری از هرگونه خطا و گناه می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عاملی شقی‌ترین انسان را انسان محروم از نعمت ماه رمضان و روز " یو‌م‌الجوایزه " توصیف کرد و افزود: خداوند در این روز به بندگان خود چک سفید می‌دهد تا اعمال و رفتار خود را بر اساس کف نفس حاصل شده در ماه رمضان تنظیم کرده و به پیش ببرند.

وی ادامه داد: خداوند در این روز ملائکی را مامور می‌کند تا دعای روزه‌داران را اجابت کرده و محاسبه اعمال آنها را سهل و آسان بگیرد به طوری که در این روز ملائک الهی در هر کوی و برزن ندای بخشش و رحمت الهی سر می‌دهند.

امام جمعه اردبیل بزرگترین پاداش و جایزه در این روز را کسب رضای الهی و امان گرفتن از آتش دوزخ توصیف کرد و ابراز داشت: از امروز که شیاطین از غل و زنجیر آزاد می‌شوند مبادا با بد‌خرجی و ولخرجی اندوخته‌های ماه صیام را به باد فنا بدهیم.

عاملی همه مومنان را به پاکیزگی به ویژه طهارت بین عید فطر و اضحی دعوت کرد و گفت: عید فطر ضیافت‌الله و عید اضحی یوم اخلاص و بندگی بشر در برابر خداست که در این بین باید به گونه‌ای رفتار کنیم تا در عید اضحی خداوند را در شایسته‌ترین مرتبه ملاقات کنیم.

وی از عید فطر به عنوان عید ذخیره  و شرف بشریت یاد کرد و افزود:  هر دو عید بزرگ مسلمانان هم جنبه فردی و هم جنبه اجتماعی دارد که کمترین عنایت و توجه خداوند در این اعیاد به بندگان، بخشش گناهان آنهاست.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نماینده ولی فقیه در استان در پایان با قرائت دعای وداع با ماه رمضان از خداوند متعال خواست همانگونه که در ماه رمضان در بهشت را به روی بندگان گشوده، در جهنم را به روی آنها بسته و شیاطین را در غل و زنجیر کرده بود در 11 ماه آینده نیز بندگان را توفیق استمرار این راه را بدهد.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول