اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان خبر داد

وجود 16 گسل زلزله در حوالی استان اصفهان

خبرگزاری فارس: عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مطالعات پهنه‌بندی زلزله در اصفهان وجود 16 گسل حوالی استان اصفهان را به تایید رسانده است.

وجود 16 گسل زلزله در حوالی استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مصطفی بهبهانی ظهر امروز در  جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه زلزله تهدید طبیعی برای تمام کشورها محسوب می‌شود، اظهار کرد: سابقه زلزله نداشتن یک استان، دلیل عدم وقوع این پدیده طبیعی نیست، چرا که زلزله بم بعد از دو هزار و 500 سال از ساخت ارگ رخ داد.

وی با اشاره به اینکه مطالعات پهنه‌بندی زلزله در اصفهان 16 گسل حوالی استان اصفهان را به تایید رسانده است، افزود: تمام این گسل‌ها دارای لرزش هستند که هرماه میزان لرزش آنها ثبت می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: از آن جایی که بافت فرسوده روستایی بیشترین آسیب را در زلزله می‌بیند، بنابراین ساختمان‌های استاندارد باید برای مقابله با زلزله در این کشور احداث شود.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان مربوطه درباره بازسازی و مقاوم سازی ساختمان‌ها چاره اندیشی کنند، گفت: برای مقاومت در برابر زلزله، افزایش طبقات مسکونی در شهر اصفهان باید بر اساس اصول مهندسی و استاندارد انجام شود.

بهبهانی با اشاره به اینکه80 درصد ساختمان‌های احداث شده پس از سال 83 این استان در برابر زلزله مقام هستند، تصریح کرد: اگر قانون نظام مهندسی در این باره اجرا شده بود، تمام ساختمان‌ها در برابر زلزله مقاوم بودند.

وی همچنین در مورد صرفه جویی انرژی در ساختمان‌ها بیان کرد: افزایش حامل انرژی سبب وارد کردن هزینه سنگین به سبد خانوارها شده است که می‌توان با رعایت الزامات انرژی خانوارها و نیز صرفه جویی 40 درصد از مصرف انرژی خانگی را کاهش داد.

وی یادآور شد: در حال حاضر حدود 40 درصد مصرف انرژی مربوط به ساختمان‌ها است.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول