اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش شیروان:

90 درصد مدارس شیروان یک‌نوبته می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس آموزش و پرورش شیروان گفت: 90 درصد مدارس این شهرستان در تمام مقاطع تحصیلی در سال تحصیلی پیش رو یک‌نوبته می‌شوند.

90 درصد مدارس شیروان یک‌نوبته می‌شوند

مهدی سرایدار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیروان اظهار کرد: بیش از 90 درصد دانش آموزان این شهرستان به صورت الکترونیکی ثبت نام کرده‌اند.

وی افزود: امسال چهار آموزشگاه شامل: دو مدرسه نمونه دولتی با ظرفیت 90 دانش آموز و دو مدرسه هیئت امنایی با رویکرد قرآنی به شمار مدارس این شهرستان اضافه خواهد شد.

سرایدار همچنین با اشاره به مقاوم سازی چهار آموزشگاه با اعتباری بالغ بر 5/3 میلیارد ریال در سال جاری، گفت: امسال همچنین پنج باب نمازخانه با اعتبار یک میلیارد و 240 میلیون ریال ساخته شده که دو باب آن در هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.

وی در ادامه در خصوص مدارس شبانه روزی نیز تصریح کرد: دو هزار دانش آموز در 16 آموزشگاه در قالب 80 کلاس در مدارس

شبانه‌روزی شهر و هزار و 300 دانش آموز در 13 آموزشگاه در قالب 50 کلاس در مدارس شبانه‌روزی روستایی تحصیل می‌کنند.

رئیس آموزش و پرورش شیروان با اشاره به گسترش هنرستان‌های این شهرستان اظهار کرد: امسال 48 درصد از دانش آموزان پایه اول متوسطه شیروان باید در پایه دوم جذب هنرستان‌های فنی حرفه‌ای و کار و دانش شوند.

وی یادآور شد: کلنگ استخر شنای فرهنگیان و دانش آموزان شیروان با اعتبار اولیه دو میلیارد ریال به زمین زده شد.

سرایدار، شمار دانش آموزان شرکت کننده در طرح اوقات فراغت تابستانی آموزش و پرورش شیروان را 17 هزار دانش آموز در 21 رشته مختلف عنوان کرد و گفت: این شهرستان در سال جاری در بحث قرآنی، ورزشی و رتبه‌های برتر کنکور موفقیت‌های خوبی را در مقایسه با سال‌های گذشته داشته است.

وی ‌با بیان اینکه سند تحول بنیادین قانون اساسی آموزش و پرورش است، خاطرنشان کرد: در این راستا با توجه به اجرایی شدن نظام آموزشی جدید 3-3-6 ساماندهی نیروهای آموزشی در مقایسه با سال‌های قبل زودتر صورت گرفت.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول