اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزارت آموزش و پرورش:

پروژه مدرسه غرق‌آباد در حال ساخت است

خبرگزاری فارس: در پی انتشار خبری در ششم تیر ماه سال جاری با عنوان «به دلیل کمبود فضای آموزشی مردم غرق‌آباد به ساوه مهاجرت می‌کنند» روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش جوابیه‌ای به دفتر خبرگزاری فارس ارسال کرد.

پروژه مدرسه غرق‌آباد در حال ساخت است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک متن جوابیه به این شرح است: مدرسه غرق‌آباد در سال 88 از سوی اداره کل نوسازی مدارس استان مرکزی از محل اعتبارات استانی در طرح تخریب و بازسازی قرار گرفته است و با توجه به اینکه شورای برنامه‌ریزی شهرستان ساوه مبلغ 500 میلیون ریال اعتبار برای این طرح در نظر گرفته بود، امکان پیگیری و احداث امکان‌پذیر نبوده است.

با توجه به پیگیری‌های مکرر این اداره کل و حمایت مالی پروژه مذکور در حد توان، شورای برنامه‌ریزی شهرستان ساوه در خرداد ماه سال جاری مبلغ 3 میلیارد ریال برای احداث این طرح تخصیص داده است که هم‌اکنون پروژه در حال پیگیری و ساخت می‌باشد.

دانش‌آموزان ابتدایی غرق‌آباد با ساماندهی منطقه در مدرسه غرق‌آباد در حال تحصیل هستند و عدم ساخت پروژه مدرسه آزادی ربطی به مهاجرت مردم ندارد.

در همین رابطه رئیس شورای اسلامی شهر غرق‌آباد اعلام کرد پروژه مدرسه غرق‌آباد نزدیک به سه ماه است که تعطیل است.

*تا این لحظه کاری در زمینه ساخت و ساز مدرسه غرق‌آباد نشده است

رئیس شورای اسلامی شهر غرق‌آباد نیز در این رابطه به خبرنگار فارس گفت: پروژه مدرسه غرق‌آباد نزدیک به سه ماه است که تعطیل شده و تا این لحظه کاری در زمینه ساخت و ساز آن صورت نگرفته است.

ابوالفضل باباشلو افزود: در زمان آغاز پروژه که سه سال گذشته بود 700 میلیون تومان برای تخریب و بازسازی این پروژه در نظر گرفته شد که به دلیل عدم اجرای پروژه و افزایش قیمت مصالح این اعتبار افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: امسال 300 میلیون تومان برای اجرای این پروژه در نظر گرفته شد که به گفته مسئولان نوسازی مدارس استان برای تکمیل و بهره‌برداری مدرسه 500 میلیون تومان اعتبار دیگر نیاز است.

رئیس شورای اسلامی شهر غرق‌آباد گفت: 300 میلیون تومان اعتبار امسال تا این لحظه به اداره نوسازی ابلاغ نشده چرا که اگر ابلاغ شده بود پیمانکار باید کار خود را شروع می‌کرد ولی هنوز پروژه تعطیل است. 

*والدین متمکن برای ضربه نخوردن به تحصیل فرزندانشان به ساوه مهاجرت کرده‌اند

باباشلو در رابطه با مهاجرت مردم غرق‌آباد به ساوه اظهار داشت: به دلیل اینکه مدرسه فعلی (مدرسه دخترانه عصمتیه) گنجایش حجم دانش‌آموزان ابتدایی پسر را ندارد(چون علاوه بر دانش‌آموزان شهر غرق‌آباد برخی از دانش‌آموزان روستاهای اطراف نیز در این شهر مشغول تحصیل هستند) و علاوه بر آن مدرسه شیفتی بوده و کلاس‌ها از تراکم بالایی برخوردارند، اکثر معلمان کارآمد و با تجربه تمایلی برای تدریس در این مدرسه از خود نشان نمی‌دهند که این مسائل باعث افت تحصیلی دانش‌آموزان و نارضایتی والدین شده است، و به همین دلیل والدین متمکن برای اینکه ضربه‌ای به تحصیل فرزندانشان وارد نشود اقدام به مهاجرت به شهر ساوه کرده‌اند.

* از استاندار می‌خواهیم به داد دانش‌آموزان معصوم دوره ابتدایی غرق‌آباد برسد

وی ادامه داد: طول کشیدن بازسازی یک مدرسه برای سه سال تحصیلی که امسال وارد چهارمین سال تحصیلی می‌شود نارضایتی شدید شهروندان این شهر را در پی دارد که از شخص استاندار خواهش می‌کنیم با تخصیص اعتبار کافی برای تکمیل هر چه سریع‌تر این مدرسه در سال 91 به داد دانش‌آموزان معصوم دوره ابتدایی شهر غرق‌آباد برسد.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول