اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کمک‌های مردمی به زلزله‌زدگان ادامه دارد

ارسال 25 دستگاه کامیون مواد غذایی از طرف مردم جمهوری آذربایجان

خبرگزاری فارس: در ادامه ارسال کمک‌های مردمی به زلزله‌زدگان اهر، ورزقان و هریس مردم مسلمان جمهوری آذربایجان 25 دستگاه کامیون مواد غذایی ارسال کردند.

ارسال 25 دستگاه کامیون مواد غذایی از طرف مردم جمهوری آذربایجان

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این کمک‌های مردمی که عصر امروز به مناطق زلزله‌زده ارسال شده است از طریق مرز زمینی بیله‌سوار وارد کشورمان شده و شامل مواد غذایی اعم از ماکارونی، چادر، پتو، چای،‌ قند، شکر، آب میوه و... است که اهالی خیرخواه جمهوری آذربایجان به صورت خودجوش برای کمک به زلزله‌زدگان آذربایجان‌شرقی ارسال کردند.

اما در ادامه کمک‌رسانی اهالی استان اردبیل به زلزله‌زدگان شهرهای آذربایجان‌شرقی به همت شورا و شهرداری اردبیل 10 کامیون اقلام مورد نیاز به مناطق زلزله‌زده ارسال شد.

شهردار اردبیل عصر امروز در مراسم اعزام این کاروان‌های کمکی گفت: اعضای شورای شهر و شهرداری علاوه بر این‌که یک روز حقوق خودشان را برای کمک به زلزله‌زدگان اختصاص دادند به ارزش 35 میلیون تومان کمک‌های مورد نیاز را در قالب 10 کامیون تهیه و به مناطق زلزله‌زده اهر، هریس و ورزقان ارسال کردند.

صدیف بدری افزود: این اقلام شامل 28 قلم مواد غذایی، نان، آب، بیسکویت، قند، شکر و همچنین کاسه توالت است که برای احداث دستشویی سیار مورد نیاز می‌باشد.

وی تصریح کرد: ما این کمک‌ها را با هماهنگی و برآورد جمعیت هلال‌احمر اهر براساس نیاز ضروری مردم منطقه تهیه و ارسال کردیم.

اقلام جمع‌آوری شده واحدهای شهرک صنعتی شماره یک و دو اردبیل نیز به مناطق زلزله‌زده ارسال شد.

این اقلام شامل کنسرو ماهی و لوبیا، ساندیس، کیک و کلوچه، دستمال کاغذی، شامپو،‌ صابون و مواد شوینده به همراه البسه است.

اهالی شهرستان مشگین‌شهر نیز یک هزار بسته مواد غذایی به ارزش 50 میلیون تومان به مناطق زلزله‌زده اهر ارسال کردند.

همچنین اهالی خیر و نوع‌دوست لاهرود نیز در قالب چهار خودرو کمک‌های خودشان را که شامل آب معدنی، قند، چای و اقلام زیستی است به مناطق زلزله‌زده شمال‌غرب ارسال کردند.

اعزام کاروان امدادی بهزیستی به مناطق زلزله‌زده

به گزارش فارس، دو کاروان بهزیستی استان اردبیل نیز در قالب مددکاری اجتماعی و روانشناسی به همراه کمک‌های جمع‌آوری شده کارکنان بهزیستی به مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی اعزام شدند.

رویا احمدیان تصریح کرد: این کاروان‌ها در قالب روانشناس و مددکار اجتماعی به منطقه زلزله‌زده ارسال شده و با دو دستگاه آمبولانس شامل اورژانس اجتماعی به حادثه‌دیدگان امدادرسانی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی در منطقه به لحاظ فاجعه زلزله و انجام فعالیت‌های مددکاری از علل و عوامل ارسال این کمک‌ها و نیروهای متخصص روانشناسی است.

احمدیان همچنین از ارسال یک کامیون آب معدنی برای زلزله‌زدگان و همچنین هدایای نقدی و غیرنقدی به حادثه‌دیدگان خبر داد.

انتهای پیام/ع10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول