اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با روز قدس صورت می‌گیرد

جمع‌آوری کمک‌های نقدی به زلزله‌زدگان تبریز

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم از استقرار 20 صندوق جمع‌آوری کمک‌های نقدی مردم در مسیر راهپیمایی روز قدس خبر داد.

جمع‌آوری کمک‌های نقدی به زلزله‌زدگان تبریز

خلیل‌الله سائلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به وقوع حادثه زلزله در استان آذربایجان شرقی گفت: در حال حاضر مراحل جستجو و آواربرداری در این مناطق به پایان رسیده و امکان ارسال و توزیع اقلام مورد نیاز برای آسیب‌دیدگان فراهم شده است.

وی افزود:‌ جمعیت هلال احمر استان قم نیز به منظور همدردی و کمک به آسیب دیدگان حادثه زلزله در تبریز یک گروه ویژه جستجو و آواربرداری را به این منطقه اعزام کرده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم ادامه داد: در همین راستا هفت دستگاه آمبولانس،‌ خودرو کمکی‌ و وسائل جستجو و نجات و دستگاه زنده‌یاب توسط گروه نخست اعزامی به منطقه زلزله‌زده ارسال شده است.

سائلی عنوان کرد: به منظور تامین اقلام مورد نیاز آسیب‌دیدگان کمک‌های غیر نقدی از جمله مواد غذایی فاسد نشدنی انواع کنسرو، بیسکویت و خرما برای توزیع در بین آسیب‌دیدگان ارسال شده است.

وی بیان داشت: پس از اتمام ماموریت نخستین تیم اعزامی جمعیت هلال احمر استان قم به منطقه زلزله‌زده، گروه دوم نیز متشکل از 50 تا 100 نفر از امدادگران،‌ روحانیون و متخصصین در امر تغذیه و حمایت‌های روانی به مناطق زلزله‌زده اعزام می‌شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم تصریح کرد: در حال حاضر 50 هزار نفر از افراد آسیب دیده در چادرهای هلال احمر اسکان پیدا کرده‌اند که همچنان ارسال کمک‌های نقدی و غیرنقدی توسط جمعیت هلال احمر استان قم ادامه دارد.

سائلی با اشاره به اینکه برای کمک به حادثه‌دیدگان زلزله تبریز بیشتر نیازمند کمک‌های نقدی مردم هستیم گفت: همزمان با روز قدس 20 صندوق در مسیر راهپیمایی، حرم مطهر و مراکز جمعیت هلال احمر استان قم مستقر بوده و آماده دریافت کمک‌های نقدی همشهریان است.

وی بیان کرد: جمعیت هلال احمر استان قم تاکنون هفت دستگاه تریلر و کامیون متشکل از اجناس مورد نیاز از قبیل 55 هزار انواع قوطی کنسرو و مواد پروتئینی، 3 هزار و 600 بطری روغن مایع، سه تن قند و شکر، ‌24 هزار قالب صابون، پنج هزار پودر رختشویی به مناطق زلزله‌زده فرستاده است.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول