اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

داروخانه‌ها تنها مرکز رسمی عرضه داروهای مکمل هستند

خبرگزاری فارس: معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران تنها محل مجاز و رسمی عرضه داروهای مکمل را داروخانه‌ها دانست.

داروخانه‌ها تنها مرکز رسمی عرضه داروهای مکمل هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، ابراهیم صالحی‌فر بعدازظهر امروز در نشستی با خبرنگاران با بیان اینکه داروهای مکمل برای بدن‌سازی جزو داروهای هورمونی محسوب می‌شوند، گفت: تنها محل مجاز و رسمی عرضه داروهای مکملی داروخانه‌ها هستند.

وی افزود: تمامی مکمل‌ها باید دارای برچسب حاوی اطلاعاتی از جمله نوع مکمل، کارخانه سازنده، شرکت تولیدکننده و تاریخ تولید و انقضا باشند و به هیچ وجه نباید این داورها از سطح باشگاه بدن‌سازی تهیه شوند.

صالحی‌فر با تاکید بر اینکه مکمل‌ها تحت نظر متخصص تغذیه و یا با توصیه پزشک و داروساز مصرف شود، تصریح کرد: عملا در برخی از موارد مصرف مکمل‌ها غیرمنطقی است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران استفاده از داروهای هورمونی در کنار مکمل‌ها را منجر به بروز عوارض جبران‌ناپذیر دانست و اظهار داشت: اغلب مصرف‌کنندگان این مکمل‌ها را جوانان تشکیل می‌دهند که چندان به تبعات و عوارض این داروها نمی‌اندیشند و یا اطلاع کافی ندارند.

صالحی‌فرد سرطان کبد، بیماری‌های قلبی، عروقی، افزایش فشار خون و احتمال بروز سکته‌های مغزی و نیز پوکی استخوان، کاهش رشد طولی استخوان و کاهش میزان باروری را از جمله مهم‌ترین عوارض مصرف مکمل‌های دارویی نام برد.

انتهای پیام/ع30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول