اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه آبیک:

آزادگان رهروان راه ولایت هستند

خبرگزاری فارس: فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان آبیک گفت: آزادگان رهروان راه ولایت و اسلام هستند.

آزادگان رهروان راه ولایت هستند

سرهنگ رضا اسفندیاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار کرد: مقاومت‌ها، رشادت‌ها و نحوه عملیات رزمندگان اسلام، تطبیق توان نظامی دشمن با توان نظامی نظام در اوایل جنگ تحمیلی از لحاظ فیزیکی و تجهیزاتی و رفع کمبودهای نظامی با ایمان و اعتقادات دینی در طول هشت سال دفاع مقدس سبب شد بسیاری از مسائل از قاعده و معادلات معمول خارج شده و معادلات بین‌المللی به هم بریزد.

وی افزود: گرچه در ظاهر رزمندگان اسلام در اردوگاه‌های عراق به بند کشیده شده بودند، ولی به طور عملی عراقی‌ها را به بند کشیده بودند که تعریف خاطرات آزادگان و نگهبانان عراقی گواه بر این مطلب است.

این مسئول پیروزی در جنگ تحمیلی را مهم‌ترین رهاورد استقامت آزادگان دانست و خاطر‌نشان کرد: آزادگان با تحمل سختی‌ها و صبوری در برابر شکنجه‌های رژیم بعثی عراق عزت‌مندانه و سرفرازانه به آغوش میهن اسلامی بازگشتند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان آبیک اضافه کرد: استقامت آزادگان بزرگ‌ترین درس برای ملت ایران بود که امروز شاهد الگو‌گیری این درس بزرگ هستیم و آن صبر و استقامت در برابر تحریم‌های اقتصادی نظام سلطه و خنثی کردن نقشه‌های شوم دشمنان اعم از برگرداندن ملت از ارزش‌ها و اعتقادات و جداکردن مردم از انقلاب است که همیشه سبب مأیوس شدن دشمنان می‌شود.

اسفندیاری خاطرنشان کرد: رژیم بعث عراق صرفا رژیمی مستبد، نظامی و دیکتاتوری و به دور از ایمان و مذهب بود ولی اعتقادات‌، ایمان به خدا و توسل به ائمه اطهار (ع) از رزمندگان جمهوری اسلامی چهره متفاوت ساخته بود که توانستند سختی‌ها و شکنجه‌های تلخ دوران اسارت را تحمل کنند. 

وی بیان کرد: در ایران اسلامی با اسرای عراق طبق قوانین بین‌المللی و دستورات اسلام و ائمه اطهار (ع) رفتار می‌شد.

حجت‌الاسلام ابوترابی فرد مبشر آزادگان بود

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان آبیک با بیان اینکه با توجه به روایات حجت‌الاسلام سید علی‌اکبر ابوترابی‌فرد با حضور در آسایشگاه‌ها حالت مبشر را برای آزادگان داشت، افزود: ایشان به دلیل اشرافیت بر آیات و روایات در سخت‌ترین زمان‌ها مژده آزادی، عزت و بزرگواری را به اسرا می‌دادند که این امر تحمل سختی‌ها را برای آزادگان آسان‌تر می‌کرد.

اسفندیاری ادامه داد: سرور آزادگان با توجه به ایمان و اراده راسخشان، نقش پدری را در حق آزادگان ادا کردند و آزادگان را به صبر و شکیبایی فرا می‌خواندند.

وی تصریح کرد: استقامت آزادگان در اردوگاه‌های عراق با هیچ چیز مادی و معنوی وصف ناشدنی است و قابل جبران و سنجش نیست چون که هر کاری که در حقشان انجام دهیم در حد قدردانی است.

اسفندیاری با اشاره به صبر و پایداری خانوده‌های آزادگان افزود: صبر و پایداری خانواده‌های آزادگان در زمان جنگ واقعا تحسین برانگیز بود چون که اطلاع درستی از زنده ماندن، شهید شدن و مفقود شدن عزیزانشان نداشتند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان آبیک تأکید کرد: مردم و مسئولان باید قدردان آزادگان و استقامت وصف ناشدنی آنان و صبوری خانواده‌هایشان باشند.

اسفندیاری با بیان اینکه آزادگان رهروان راه ولایت هستند، عنوان کرد: استقامت آزادگان در اردوگاه‌های رژیم بعثی عراق و نیز صبر و پایداری خانواده‌های این عزیزان در زمان جنگ واقعا ستودنی است.

اسفندیاری در خاتمه گفت: تمام مردم و مسئولان در قبال آزادگان دین به گردن دارند چون که آنان تمام رنج‌ اسارت و شکنجه را برای کشور و مردمشان تحمل کردند و نگذاشتند ذره‌ای از خاک کشور به دست دشمن بیافتد.

انتهای پیام/ب10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول