اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری آذربایجان‌غربی:

اجرای تصفیه‌خانه فاضلاب در 10 شهر آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل آب و فاضلاب شهری آذربایجان‌غربی گفت: تصفیه‌خانه فاضلاب در 10 شهر آذربایجان‌غربی اجرا می‌شود.

اجرای تصفیه‌خانه فاضلاب در 10 شهر آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، مجید آقازاده پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تلاش می‌شود این تصفیه‌خانه‌ها تا ماه‌های ابتدایی سال آینده به بهره‌برداری برسند.

وی با بیان اینکه 56 درصد جمعیت شهری این استان از خدمات فاضلاب برخوردارند، افزود: 311 هزار و 811 رشته فاضلاب در شهرهای استان تاسیس شده است.

آقازاده با بیان اینکه یک میلیون و 96 هزار نفر از جمعیت شهری استان از خدمات فاضلاب برخوردارند، اضافه کرد: برای ارائه خدمات فاضلاب به این تعداد خانوار و جمعیت یک هزار و 973 کیلومتر شبکه مدرن، 349 کیلومتر شبکه سنتی و 58 کیلومتر خط انتقال در سطح استان وجود دارد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر هفت تصفیه‌خانه در مدار بهره‌برداری قرار گرفته‌اند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان‌غربی در زمینه تصفیه‌خانه فاضلاب ارومیه نیز گفت: تصفیه‌خانه فاضلاب شهر ارومیه برای یک میلیون نفر و در پنج فاز طراحی شده که فاز نخست آن در حال بهره‌برداری بوده و فاز دوم آن نیز با 72 درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان سال 91 آماده بهره‌برداری می‌شود.

به گفته وی با بهره‌برداری از فاز دوم این تصفیه‌خانه، بیش از 420 هزار نفر از جمعیت شهری ارومیه زیر پوشش شبکه فاضلاب قرار می‌گیرند.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری آذربایجان‌غربی در ادامه سخنان خود گفت: امسال این شرکت هفت طرح در دست اقدام برای واگذاری به سرمایه‌گذاران دارد.

آقازاده اظهار داشت: برای واگذاری به سرمایه‌گذاران مهم‌ترین طرح‌های در دست اقدام شامل ایجاد تأسیسات فاضلاب شاهین‌دژ، ایجاد تأسیسات فاضلاب قره‌ضیاءالدین، احداث تصفیه‌خانه آب مهاباد، احداث تصفیه‌خانه فاضلاب شهر ماکو، آب‌رسانی به شهر سلماس، آب‌رسانی به شهر خوی و واگذاری تصفیه‌خانه شماره یک ارومیه است.

وی اعلام کرد: برای اجرا این طرح‌ها به 12 پروژه ‌تقسیم شده‌اند.

انتهای پیام/ب20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول