اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان خبر داد

تعیین تکلیف 1614 پروژه در استان زنجان

خبرگزاری فارس: استاندار زنجان از قرار گرفتن 29 پروژه از استان زنجان در قالب طرح‌های ماندگار خبر داد و گفت: یک هزار و 614 پروژه در سطح استان زنجان وجود دارد که روند اجرایی همه آنها تعیین تکلیف شده است.

تعیین تکلیف 1614 پروژه در استان زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی‌نژاد در جمع خبرنگاران با اشاره به در پیش بودن روز قدس اظهار داشت: آثار نامگذاری روز قدس، حاصل ابتکار امام راحل روز به روز محسوس‌تر می‌شود.

وی به منسجم‌تر شدن جبهه دفاع از مظلومان فلسطینی اشاره کرد و افزود: شور و شوق این جبهه روز به روز پر رنگ‌تر می‌شود.

استاندار زنجان با اشاره به در پیش بودن هفته دولت تصریح کرد: نمایشگاه مقایسه‌ای بین عملکرد دولت‌های بعد از انقلاب در هفته دولت برگزار می‌شود.

وی از تشکیل یک ستاد ویژه برای برگزاری نمایشگاه گرامیداشت هفته دولت خبر داد و گفت: این نمایشگاه در محل برگزاری نمایشگاه‌های دائمی زنجان و در بیش از 6 هزار متر مربع برگزار می‌شود.

رئوفی‌نژاد تعداد غرفه‌های نمایشگاه دولت مهر را 150 غرفه اعلام و اضافه کرد: بخشی از نمایشگاه مربوط به طرح‌های ویژه‌ای است که فقط در سطح استان زنجان انجام شده است.

وی تصریح کرد: بخشی از غرفه‌های نمایشگاه دولت مهر به امور فرهنگی، قرآنی، عفاف و حجاب اختصاص می‌یابد.

استاندار زنجان با اشاره به شناسایی دستگاه‌ها و مدیران برتر استان زنجان گفت: افراد برگزیده در طول هفته دولت مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

وی بهره‌برداری و کلنگ‌زنی از پروژه‌های عمرانی و سرمایه‌ای را از دیگر برنامه‌های هفته گرامیداشت دولت اعلام کرد و افزود: در مجموع 272 پروژه در این هفته افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود.

رئوفی‌نژاد تعداد پروژه‌های سرمایه‌ای را برای افتتاح و کلنگ‌زنی 40 پروژه عنوان و اضافه کرد: 37 پروژه از این مجموع افتتاح و سه پروژه سرمایه‌گذاری دیگر در هفته گرامیداشت دولت کلنگ‌زنی می‌شود.

وی میزان اعتبار هزینه شده برای پروژه‌های سرمایه‌ای را 136 میلیارد و 579 میلیون تومان و همچنین 72 میلیون یورو ارز اعلام کرد.

استاندار زنجان با اشاره به اشتغال ایجاد شده ناشی از افتتاح و راه‌اندازی پروژه‌های سرمایه‌ای گفت: بهره‌برداری از این پروژه‌ها بیش از 400 اشتغال ایجاد می‌کند.

وی نامگذاری دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان به نام شهید شهریاری در آینده نزدیک را از دیگر برنامه‌های شاخص اعلام کرد و افزود: این کار دارای بازتاب ملی و جهانی خواهد بود.

رئوفی‌نژاد با اشاره به اینکه سال‌ها از گنبد سلطانیه به عنوان آرم استان زنجان استفاده می‌شد، اضافه کرد: مسئولان در صدد طراحی آرم جدیدی با تلفیق شاخص‌هایی مانند غواصان دریادل، شیخ اشراق، شور و شعور حسینی و گنبد سلطانیه هستند.

وی تصریح کرد: طراحی آرم جدید با فراخوان عمومی که از طرف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه می‌شود به مسابقه عمومی گذاشته خواهد شد.

استاندار زنجان در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در مورد پروژه‌های بزرگ در دست اجرای دولت در سطح استان زنجان گفت: همه پروژه‌های فعال استان زنجان احصا شده و در مورد چگونگی ادامه کار آنها تصمیم‌گیری لازم انجام شده است.

وی از قرار گرفتن 29 پروژه از استان زنجان در قالب طرح‌های ماندگار خبر داد و افزود: یک هزار 614 پروژه در سطح استان زنجان وجود دارد که به نوعی روند اجرایی همه آنها تعیین تکلیف شده است.

رئوفی‌نژاد از ارتقای استحکام واحدهای مسکونی استان به ویژه روستاها برای پایین آوردن خسارت‌ها و تلفات به هنگام وقوع حادثه خبر داد و اضافه کرد: درصد استحکام واحدهای مسکونی روستایی استان زنجان تا پایان کار دولت باید از 54 درصد فعلی به 58 درصد افزایش یابد.

وی در پاسخ به سؤالی در مورد مسکن خبرنگاران، تنها راه پیش رو را تشکیل تعاونی عنوان کرد و گفت: افراد واجد شرایط با عضویت در تعاونی می‌توانند از تسهیلات لازم برای مسکن دار شدن استفاده کنند.

استاندار زنجان وجود برخی مشکلات در پروژه‌های تازه افتتاح شده را طبیعی عنوان و اضافه کرد: دلیل افتتاح جاده زنجان ـ طارم قبل از برطرف شدن همه مشکلاتش اولویت باز کردن راه برای عبور و مرور مردم منطقه بوده است.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در مورد تغییر کاربری دبیرستان قدیمی شهر زنجان گفت: تغییر کاربری در این دبیرستان انجام نمی‌شود بلکه این دبیرستان تبدیل به موزه می‌شود.

رئوفی‌نژاد ادامه داد: به جای دبیرستان شریعتی یک دبیرستان دیگر با این عنوان احداث می‌شود.

استاندار زنجان با اشاره به اداره شهرداری زنجان با سرپرستی تصریح کرد: نگران سرعت و روند اجرایی پروژه‌های شهری زنجان نیست.

وی از آغاز مراحل اجرایی فاز نخست طرح سبزه‌میدان خبر داد و گفت: طرحی برای آغاز این پروژه قدیمی شهر زنجان آماده شده است.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول