اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان امسال محقق می‌شود

اجرای طرح پزشک خانواده در تمام نقاط شهری همدان

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: هدف ما بر این است که طرح پزشک خانواده تا پایان سال جاری در همه نقاط شهری شهرستان همدان اجرایی شود.

اجرای طرح پزشک خانواده در تمام نقاط شهری همدان

رضا صفی‌آریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به اجرایی شدن طرح پزشک خانواده از شهریور ماه امسال اظهار کرد: برنامه ما برای اجرای این طرح تاریخ یکم شهریور ماه است اما این طرح به تدریج اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه در ابتدا طرح پزشک خانواده در سه منطقه شهری همدان اجرایی خواهد شد، گفت:‌ پس از این مرحله، این طرح در تمام مناطق شهری استان همدان گسترش می‌یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه آمار استانی ثبت‌نام پزشکان در استان همدان در طرح پزشک خانواده، تعداد 250 نفر است، تصریح کرد: تاکنون تعداد 175 پزشک در سطح شهر همدان در راستای اجرای این طرح ثبت‌نام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه سه منطقه شهرک ولی عصر، شهرک فرهنگیان و شهرک الوند در شهر همدان آمادگی کاملی برای اجرای طرح پزشک خانواده دارند، عنوان کرد: آمارگیری از مردم این سه منطقه نیز به خوبی انجام و پزشکان طرح نیز مشخص شده‌اند.

صفی‌آریان ابراز کرد: هدف ما بر این است که طرح پزشک خانواده تا پایان سال جاری در همه نقاط شهری شهرستان همدان اجرایی شود.

وی با بیان اینکه بر اساس اجرای طرح پزشک خانواده هر فرد پزشک خود را به خوبی می‌شناسد، تصریح کرد: بر اساس ایجاد پرونده پزشکی هر شخص، از بسیاری دوباره‌کاری‌ها جلوگیری می‌شود.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان، در طرح پزشک خانواده ویزیت اولیه و تعرفه دارو برای بیمار رایگان است.

وی افزود: در این طرح اگر بیمار به آزمایشگاه و یا بیمارستان ارجاع شود باید بین پنج تا 10 درصد فرانشیز پرداخت کند بنابراین پرداختی بیمار از جیب خود، بسیار کاهش خواهد یافت.

صفی‌آریان با بیان اینکه در حال حاضر 70 درصد از پرداختی ویزیت و نیز 50 درصد از تعرفه دارو را خود بیمار پرداخت می‌کند، عنوان کرد: در طرح پزشک خانواده ویزیت و دارو رایگان خواهد بود.

وی ادامه داد: در طرح پزشک خانواده در هزینه بسیاری از بیماری‌های مزمنی که به تدریج باعث نابودی انسان می‌شود مثل دیابت یا فشار خون یا آسم که باید کنترل ماهانه داشته باشند، به نفع بیمار خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در پایان سخنان خود یادآور شد: در سطح شهر و استان همدان دارای آزمایشگاه‌های مجهزی داریم که همه آزمایشات را به نرخ بیمه انجام می‌دهند اما نمی‌توانیم بخش خصوصی را حذف کنیم چرا که اگر کسی خواهان انجام آزمایش در بخش خصوصی است، باید ما به‌التفاوت تعرفه را بپردازد.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول