اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان:

ثبت‌نام طرح پزشک خانواده از افتخارات دولت دهم است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان، طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع را از افتخارات دولت نهم و دهم دانست.

ثبت‌نام طرح پزشک خانواده از افتخارات دولت دهم است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، محمدحسین اعرابی عصر امروز در آیین نمادین ثبت‌نام طرح پزشک خانواده در مرکز بهداشتی درمانی فاطمیه شهرستان آران و بیدگل اظهار داشت: طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع طرح ملی است که دولت را مکلف به اجرا نموده و مسئولان وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه‌های علوم پزشکی متولی اجرای این طرح هستند.

وی افزود: موفقیت اجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع نیازمند همکاری همه مسئولین در همه بخش‌ها است تا اجرای موفقیت‌آمیز این طرح در شهرستان فراهم شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان، اجرای طرح پزشک خانواده را در نظام‌مند نمودن پزشک خانواده و نظم بخشیدن به سیستم بهداشت و درمان حائز اهمیت دانست و گفت: اجرای هر طرح جدیدی در جامعه همراه با چالش‌هایی است که برای عبور از چالش‌های این طرح نیازمند فرهنگسازی و حمایت مسئولان از طرح است.

به گفته وی: طرح پزشک خانواده و نظام اجرا یک طرح ملی و سراسری است که رئیس‌جمهور، رئیس کمیته راهبردی آن است و در استان‌ها و شهرستان‌ها با حمایت همه‌جانبه از این طرح اجرا می‌شود.

اعرابی یادآور شد: این طرح پیش از این فقط در روستاها اجرا شده و موفقیت آن در شهرها نیازمند همکاری همه‌جانبه مسئولان و شهروندان است.

وی همچنین نقش خبرنگاران و رسانه‌ها را در فرهنگسازی و بسترسازی در جامعه برای اجرای موفق این طرح را حائز اهمیت خواند و افزود: طرح پزشک خانواده شهری که تغییر در نظام پزشکی و بهداشت و درمان است، دارای بازخوردهایی است که نقش خبرنگاران و رسانه برای آگاه‌سازی جامعه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

به گفته وی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل اولین شهرستان‌های استان اصفهان است که ثبت‌نام طرح پزشک خانواده در آن آغاز شده است. 

فرماندار شهرستان آران و بیدگل نیز طرح پزشک خانواده شهری را گامی در راستای ارتقای بهداشت و درمان و یکی از پازل‌های کارآمد نظام پزشکی ذکر و خاطرنشان کرد: در دولت خدمتگذار نهم و دهم طرح‌های عدالت‌محور زیادی به مرحله اجرا گذاشته است که طرح پزشک خانواده شهری و نظام ارجاع یکی از طرح‌های عدالت‌محور دولت نهم و دهم است.

روح‌الله سلگی هدف از اجرای طرح پزشک خانواده را کمک به کاهش هزینه‌های بهداشت و درمان مردم دانست و تصریح کرد: اطلاع‌رسانی و فرهنگسازی برای استقبال مردم و موفقیت طرح، نقش بسزایی دارد.

وی گفت: امیدواریم مردم شهرستان آران و بیدگل از طرح پزشک خانواده شهری و نظام ارجاع که در راستای اجرای عدالت اجتماعی در بخش درمان است استقبال نموده تا موفقیت این طرح را به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول