اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:

540 هزار نفر در استان بوشهر زیر پوشش پزشک خانواده هستند

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: 540 هزار نفر در سطح استان بوشهر زیر پوشش طرح پزشک خانواده به صورت شبانه‌روزی هستند.

540 هزار نفر در استان بوشهر زیر پوشش پزشک خانواده هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر عبدالمحمد خواجه‌ئیان ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هدف ما در حوزه بهداشت استان بوشهر پیشگیری و درمان در سطح اولیه است.

وی افزود: تمرکز ما در این چند ساله تسریع در دسترسی مردم به خدمات بهداشتی و درمانی به صورت عادلانه بوده است.

خواجه‌ئیان بیان کرد: ما در سال 86 مجوز 29 واحد بهداشتی در استان را گرفتیم که تاکنون 90 درصد از آن واحد‌ها به بهره‌برداری رسیده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر تصریح کرد: اکنون بیش از 540 هزار نفر در سطح استان بوشهر زیر پوشش طرح پزشک خانواده به صورت شبانه‌روزی هستند.

وی عنوان کرد: با انجام طرح پزشک خانواده اصلاحات بسیار بزرگی در پزشکی و سلامت ایران به وجود خواهد آمد.

خواجه‌ئیان یادآور شد: یکی از اهداف ما در چند ساله اخیر کنترل بیماری‌های بومی منطقه‌ای استان بوشهر بوده است که خوشبختانه این بیماری‌ها هر ساله روند نزولی خود را طی می‌کنند به گونه‌ای که در سال گذشته فقط 15 مورد سالک، 56 مورد مالاریا و 1.10 درصد هم تب مالت شناسایی شده است.

وی خاطر نشان کرد: در استان بوشهر 56 واحد دندان‌پزشکی وجود دارد که در سال گذشته 35 دستگاه دندان‌پزشکی برای این واحدها خریداری شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر به سه عامل اصلی مرگ و میر در استان اشاره کرد و افزود: بیماری‌های قلبی و عروقی، سوانح و حوادث غیر عمد و سرطان از جمله عوامل اصلی مرگ و میر در استان بوشهر هستند به گونه‌ای که در سال گذشته 38.9 درصد از طریق بیماری‌های قلبی و عروقی، 12.8 درصد سوانح و حوادث غیر عمد و 11.3 درصد نیز از طریق سرطان جان خود را از دست داده‌اند که این سه عامل نسبت به گذشته رشد بسیاری داشته است.

عبدالمحمد خواجه‌ئیان اذعان کرد: در استان بوشهر تا انتهای سال 90 بیش از 364 مورد افراد مبتلا به بیماری ایدز شناسایی شده‌اند که 334 نفر آقایان و 30 نفر زنان هستند و در بین آنها افراد کودک هم بوده و تاکنون 88 نفر آنان فوت کرده‌اند.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول