اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دوم تا هفتم شهریورماه سال جاری

قزوین میزبان هفته فرهنگ رضوی است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: دوم تا هفتم شهریورماه سال جاری استان قزوین میزبان هفته فرهنگ رضوی است.

قزوین میزبان هفته فرهنگ رضوی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین مهدی رمضانی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه که در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در سال جاری 10 استان میزبان هفته فرهنگ رضوی انتخاب شده و استان قزوین نیز به عنوان نهمین استان برای تعمیق باورهای دینی و مذهبی مردم، دوم تا هفتم شهریور ماه میزبان این امر مهم خواهد بود.

وی تصریح کرد: دبیرخانه جشنواره امام رضا (ع) با توجه ویژه رئیس جمهور، برنامه‌ریزی‌هایی را در راستای گسترش و توسعه فرهنگ و سیره اهل بیت در جامعه دنبال می‌کند و در همین راستا معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین به عنوان رئیس ستاد برگزاری هفته فرهنگ رضوی در این استان انتخاب شده است.

این مسئول ادامه داد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان، صدا و سیما و چند سازمان دیگر حامی و پشتیبان برنامه‌های هفته فرهنگ رضوی در استان قزوین خواهند بود.

رمضانی خاطرنشان کرد: صحن مبارک امام زاده حسین (ع) میزبان هفته فرهنگ رضوی خواهد بود و به همین منظور در این محل 40 غرفه‌ در استان قزوین ایجاد می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با اشاره به بخش‌های متنوع این رخداد فرهنگی، بیان کرد: در یکی از بخش‌های نمایشگاه هفته فرهنگ رضوی توانمندی فرهنگی و هنری کانون‌های مساجد به نمایش در می‌آید.

این مسئول با تأکید بر ترویج فرهنگ کتاب خوانی و توسعه آن در قالب برنامه‌های مختلف، ابراز کرد: غرفه‌هایی با حضور ناشران استان قزوین ایجاد می‌شود که در آن غرفه‌ها کتاب‌های دینی و مذهبی با تخفیف 25 درصد ارائه می‌شود.

وی تشریح کرد: برگزاری نمایشگاه آثار هنری و همچنین برگزاری برنامه‌های ویژه برای کودکان و نوجوان به همراه قصه‌گویی در زمینه حوزه فرهنگ رضوی از دیگر برنامه‌های مهم هفته فرهنگ رضوی به شمار می‌آید که با تلاش مجریان برنامه‌ریزی شده و اجرا می‌شود.

رمضانی با اشاره به وسعت مطالب در حوزه طب‌الرضا، افزود: در میان غرفه‌هایی که در هفته فرهنگ رضوی برپا می‌شود، غرفه‌ای به عنوان طب‌الرضا به منظور معرفی دستورات امام رضا (ع) در زمینه طب سنتی در نظر گرفته می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین به بخش سینمایی این رخداد نیز اشاره و تصریح کرد: در هفته فرهنگ رضوی فیلم‌های سینمایی حوزه فرهنگ رضوی در سینماهای استان قزوین به صورت سانس‌های ویژه اکران می‌شود.

وی با بیان این مطلب که هفته فرهنگ رضوی در سراسر استان برگزار می‌شود، اضافه کرد: در شهرستان‌های آبیک، بویین زهرا، البرز و تاکستان، برنامه‌های مشابه‌ نیز برگزار می‌شود تا در شهرستان‌ها نیز مردم به خوبی از برنامه‌های غنی این هفته بهره‌مند شوند.

این مسئول ادامه داد: در بخش فرهنگی در این هفته برنامه‌های ویژه‌ای از جمله تغزیه خوانی، شب شعر، سخنرانی‌های مذهبی با محوریت معرفی سیره ائمه اطهار (ع) و پرده خوانی که بعداز ظهرها برگزار می‌شود.

رمضانی در خاتمه خاطرنشان کرد: همچنین در این هفته از فعالان حوزه فرهنگ رضوی، فعالان در عرصه کانون‌های مساجد تجلیل و از کتاب جشنواره ادبیات نمایشی رونمایی می‌شود.

انتهای پیام/ع10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول