اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل خبر داد

افزایش 10 درصدی تولید محصولات کشاورزی در اردبیل

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از افزایش 10 درصدی تولید محصولات کشاورزی استان اردبیل در سال جاری خبر داد.

افزایش 10 درصدی تولید محصولات کشاورزی در اردبیل

عادل عبدایمانی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: با عنایت به الطاف بیکران الهی و در سایه تلاش و کوشش مجموعه جهاد کشاورزی استان و اراده آهنین زارعان و تولید‌کنندگان در سال زراعی جاری با وجود ثبات سطوح زیر‌کشت افزایش تولید را در واحد سطح و به تبع آن تولید محصولات زراعی را شاهد بودیم.

وی خاطرنشان کرد: این استان در تولید گندم نسبت به سال گذشته 20 درصد، جو 12 درصد، عدس 43 درصد و کلزا 22 درصد با افزایش تولید روبرو بوده که این نشان از همت و تلاش تمام مجموعه‌های بخش کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل یادآور شد: 95 درصد گندم و 100 درصد سایر محصولات نظیر جو،عدس و کلزا برداشت شده و برداشت محصول گندم در مرکز و جنوب استان همچنان ادامه دارد.

عبدایمانی گفت:‌ 700 هزار تن گندم، ‌178 هزار تن جو، 29 هزار تن کلزا، 20 هزار تن عدس در مزارع تولید و برداشت شده است.

این مسئول بیان داشت:‌ در مجموع پیش‌بینی می‌کنیم در سال جاری بیش از 3 میلیون و 100 هزار تن انواع محصولات زراعی تولید شود.

دبیر کارگروه توسعه بخش کشاورزی تاکید کرد: در مقایسه با سال زراعی گذشته مقدار تقریبی 10 درصد افزایش در کل تولید پیش‌بینی شده را شاهد هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل به وضعیت مطلوب مزارع ذرت و سورگوم بذری نیز اشاره کرد و افزود: در حال حاضر کشت این محصولات از شرایط تولید مطلوبی برخوردار بوده و کلیه مسایل فنی و زراعی آنها مورد رصد قرار گرفته است.

وی در خصوص افزایش ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی نیز ابراز داشت: با یک جهش واقعی در سال‌های اخیر ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی به 47 درصد رسیده است که امیدواریم با تزریق اعتبارات و پرداخت تسهیلات مورد نیاز این سرانه افزایش پیدا کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل امر کشاورزی در کشور را از اهم امورات توصیف کرد و گفت:‌ این بخش در تامین مواد غذایی و برقراری امنیت غذایی کشور نقش بی‌بدیلی دارد و استعدادی که در بخش کشاورزی از لحاظ اشتغال و ارز‌آوری صادرات و کل تولیدات دارد بی‌تردید در سایر بخش‌ها چنین ظرفیتی وجود ندارد.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول