اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

تسهیلات کشاورزی در مسیر تولید و اشتغال پرداخت شوند

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: تسهیلات کشاورزی در این استان باید در مسیر تولید و اشتغال پرداخت شوند.

تسهیلات کشاورزی در مسیر تولید و اشتغال پرداخت شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، اکبر نیکزاد بعد از ظهر امروز در نشست کارگروه توسعه کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: یکی از مشکلات اساسی ما در موضوع پرداخت تسهیلات تولیدی به متقاضیان، توجه بسیار کم مردم به بازپرداخت اقساط خود است که این موضوع مشکلات زیادی را در سیستم بانکی و ارائه خدمات بانک‌ها ایجاد کرده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: در این استان توجه چندانی به پرداخت قسط‌های بانکی نیست که دود این کار و عدم پرداخت بدهی‌‌های بانکی از سوی عده‌ای به چشم همه مردم و توسعه این استان می‌رود. 

وی بیان کرد: در سایر استان‌ها چنین مشکلاتی تا این حد نیست و معمولا دخل و خرج بانک‌ها با هم سازگاری دارد.

نیکزاد تاکید کرد: رسالت اصلی ما علاوه بر تسهیل در پرداخت تسهیلات به متقاضیان، راهبری و نظارت در مورد به نتیجه رسیدن این اعتبارات است که باید تلاش کنیم پول‌هایی که از بیت‌المال پرداخت می‌شود، منجر به تولید و اشتغال شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه حمایت از بخش خصوصی فعال کمترین کاری است که یک مسئول می‌تواند انجام دهد، تصریح کرد: در حالی که برخی شرکت‌های دولتی در همین استان با همه حمایت‌ها حتی توان فعال شدن و کار کردن با ظرفیت حداقلی را ندارند، شاهد هستیم به عنوان مثال کارخانه خصوصی تولید عصاره شیرین بیان چند سال است که با ظرفیت خوبی در حال تولید است و ما باید با افتخار از چنین مدیری حمایت کنیم.

وی تاکید کرد: اگر تسهیلات کشاورزی به چنین واحدهایی داده شود نه تنها تولید این استان بالا می‌رود بلکه با ایجاد فازهای بعدی تعداد بیشتری از جوانان این استان صاحب شغل و درآمد می‌شوند.

جعفر گرجی‌پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی نیز در این نشست از پرداخت 3 میلیارد تومان از مجموع 91 میلیارد تسهیلات کشاورزی این استان خبر داد و گفت: حدود 2 میلیارد تومان دیگر نیز آماده پرداخت در بانک کشاورزی است.

به گزارش خبرگزاری فارس، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست سقف 20 میلیارد تومان را تا پایان شهریور ماه سال جاری مشخص کرد و گفت: در صورتی که میزان پرداختی‌های بانک کشاورزی در تسهیلات این بخش تا پایان شهریور به 20 میلیارد تومان برسد، همه اعضای کارگروه کشاورزی و خبرنگاران حاضر در این نشست به سفر مشهد مقدس اعزام می‌شوند.

* حواشی نشست

*وقتی یکی از طرح‌های خوانده شده در نشست کاملا غیر مرتبط با بخش کشاورزی بود، استاندار با انتقاد و تذکر خطاب به اعضای کارگروه کشاورزی گفت: اگر بخواهید اینگونه بی‌دقت طرح‌ها را بررسی کنید این موضوع سبب سلب اعتماد از شما خواهد شد.

*روخوانی طرح‌های کشاورزی و تصویب دسته‌جمعی آنها بدون بحث کارشناسی و فنی در این نشست سؤالات و واکنش‌هایی را از سوی خبرنگاران به دنبال داشت.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول