اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار اسدآباد:

11 هزار هکتار از اراضی زیر کشت اسدآباد خسارت دیده است

خبرگزاری فارس: معاون فرماندار اسدآباد گفت: امسال 11 هزار هکتار از اراضی زیر کشت اسدآباد خسارت دیده است.

11 هزار هکتار از اراضی زیر کشت اسدآباد خسارت دیده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اسدآباد، حمزه عبدکوند ظهر امروز در کارگروه تخصصی امور اقتصادی و تولیدی شهرستان اسدآباد با اشاره به اینکه در سال زارعی امسال به میزان 11 هزار هکتار از اراضی زیر کشت محصولات کلزا، گندم و جو آبی و دیم دچار خسارت شده‌اند، خواستار تسریع پرداخت غرامت به کشاورزان از سوی صندوق بیمه شد.

وی با بیان اینکه بیمه یکی از سیاست‌های مهم حمایتی در بخش کشاورزی است، تصریح کرد: صندوق بیمه محصولات کشاورزی در طی سال‌های اخیر چندان نتوانسته به نیاز کشاورزان برای پرداخت غرامت در هنگام وقوع حوادث و بلایای طبیعی پاسخ مناسب دهد که این عدم حمایت نتیجه‌ای به جز دلسردی و کاهش عملکرد در بخش کشاورزی به دنبال نخواهد داشت.

معاون فرماندار شهرستان اسدآباد در ادامه با تأکید بر فرهنگ‌سازی برای استفاده کشاورزان از بیمه کشاورزی افزود: باید برای این مهم و آشنایی کشاورزان و دامداران با نحوه فعالیت و حمایت‌های بیمه‌ای این صندوق برنامه‌های مناسبی داشت.

وی از ظرفیت تولید شیر به میزان 120 تن در روز در شهرستان اسدآباد خبر داد و افزود: در سال‌های اخیر تولید شیر به 40 تن در روز کاهش یافته و کارخانجات لبنی بیشترین ضرر و زیان را متحمل شده‌اند.

عبدکوند با اشاره به اینکه گرانی نهاده‌های دامی و نبود ثبات قیمت گوشت و شیر موجب شده تا دامداران نگهداری دام را به صرفه ندانسته و رغبتی به این کار نداشته باشند از مسئولان و مقامات کشوری خواست چاره‌ای برای این امر بیندیشند.  

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد نیز از آغاز کشت پاییزه در دو ماه آینده خبر داد و گفت: 22 هکتار از اراضی زیر کشت گندم آبی و دیم و 13 هکتار نیز زیر کشت جو آبی و دیم خواهد رفت.

حسین فضلی با بیان اینکه شهرستان اسدآباد به دلیل داشتن ظرفیت‌های خوب در زمینه منابع آب و خاک، برخورداری از امکانات مکانیزه و نیمه مکانیزه کشاورزی و وجود شبکه‌های منظم آبیاری، یکی از نقاط مستعد استان برای کشت محصولات مختلف کشاورزی بویژه غلات است، افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال در 35 هزار هکتار از اراضی شهرستان غلات کشت شود.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول