اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان:

90 درصد ریزگرد‌های استان اصفهان منشأ بیرونی دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: بیش از 90 درصد از ریزگرد‌هایی که در استان مشاهده می‌شود از ریزگرد‌هایی با منشأ بیرونی و خارجی به شمار می‌رود.

90 درصد ریزگرد‌های استان اصفهان منشأ بیرونی دارد

کیومرث کلانتری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان در پاسخ به این سئوال که آیا احتمال بروز ریز‌گرد‌ها و گرد و غبار‌های وارد شده به کشور در اصفهان وجود دارد، اظهار کرد: در حال حاضر گزارشی از سوی سازمان هوا‌شناسی مبنی بر وجود یا بروز این ریز‌گرد‌ها به استان به حفاظت محیط زیست ارسال نشده است.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر آلودگی هوای استان اصفهان در شرایط سالم قرار دارد، اضافه کرد: ریز‌گرد‌های داخلی تأثیر چندانی بر روی آلودگی هوای اصفهان ندارد اما، در برخی از موارد نیز ممکن است که جهت وزش باد تغییر کند و ریز‌گرد‌های داخلی نیز سبب افزایش آلاینده‌های جوی در استان شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان تصریح کرد: میزان آلودگی هوای استان به صورت شبانه‌روزی توسط ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای نصب شده در استان رصد می‌شود و آخرین نتایج این ایستگاه‌ها حاکی از سالم بودن هوای استان است.

وی با بیان اینکه امیدواریم که هوای اصفهان در شرایط سالم باقی بماند و به سمت وضعیت پاک حرکت کند، ادامه داد: وجود ریزگرد‌های داخلی ناشی از خشک‌سالی و وجود بیابان‌های موجود در استان است و بخشی از بیابان‌های استان فاقد پوشش گیاهی هستند.

کلانتری با اشاره به اینکه ریزگرد‌های داخلی نقش چندانی در آلودگی‌های زیست‌محیطی موجود در استان اصفهان ندارد، تاکید کرد: بیش از 90 درصد از ریزگرد‌هایی که در استان مشاهده می‌شود از ریزگرد‌های با منشأ بیرونی و خارجی به شمار می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه حفاظت محیط زیست متولی مهار ریزگرد‌ها در استان و کاهش سطح مناطق بیابانی موجود در استان نیست، افزود: تالاب گاوخونی به‌ عنوان تالاب بین‌المللی است و خشک شدن تالاب‌ها به عنوان منشأیی برای تولید ریز‌گرد‌های داخلی محسوب می‌شود اما تمام ریز‌گرد‌های داخلی تولید شده در استان ناشی از خشک شدن تالاب‌ها نیست.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول