اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خوزستان مطرح کرد

بررسی روش‌های ایجاد ایمنی نسبت به ریزگردها

خبرگزاری فارس: استاندار خوزستان گفت: طرح‌های جدید به منظور ایجاد ایمنی نسبت به پدیده گرد و غبار در داخل کشور در حال بررسی است.

بررسی روش‌های ایجاد ایمنی نسبت به ریزگردها

سیدجعفر حجازی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز گفت: روش‌هایی به صورت آزمایشی در حال اجراست که بر اساس آن ایمنی در داخل کشو نسبت به پدیده گرد و غبار ایجاد شود.

وی با بیان اینکه محل بودجه یک میلیارد دلاری مجلس برای مقابله با ریزگرد‌ها محقق نشد، اظهار کرد: به همین دلیل اعتبار اندکی به سازمان حفاظت محیط زیست برای اجرای طرح‌هایی در استان‌های مرزی اختصاص یافت که انتخاب محل اجرا در حال انجام است.

حجازی با اشاره به اینکه منشا پدیده گرد و غبار در خارج از کشور است، گفت: اساس کار همچنان مذاکره با کشور عراق برای کنترل کانون تشکیل ریزگردهاست.

این مقام مسئول افزود: در دو سه سال اخیر کانون‌های بحرانی شکل‌گیری پدیده گرد و غبار دو برابر شده و از 12 به 24 کانون افزایش یافته، به‌‌ همان نسبت نیز در کشور، استان‌های درگیر با این پدیده به 22 استان افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: قرار بود کشور عراق یک میلیارد دلار برای بیابان زدایی اختصاص دهد که با دو برابر شدن کانون‌ها این اعتبار هم عملا بیشتر شده با این حال هنوز هیچکدام از این تعهدات به مرحله اجرا نرسیده است.

حجازی افزود: به همین دلیل قرار شد سازمان حفاظت محیط زیست روش‌هایی را برای ایجاد ایمنی در داخل کشور پیگیری کند.

به گفته وی، بر همین اساس دو استان به صورت آزمایشی انتخاب می‌شوند تا وضعیت تأثیرگذاری این پدیده و نحوه اجرای طرح در آنها بررسی شود.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول