اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست منابع طبیعی استان اردبیل خبر داد

750 مورد خلع ید از اراضی طبیعی استان اردبیل

خبرگزاری فارس: سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: از ابتدای امسال تا کنون 750 مورد خلع ید از اراضی ملی و طبیعی را در استان اردبیل از دست سودجویان شاهد بودیم.

750 مورد خلع ید از اراضی طبیعی استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رسول حسین‌زاده صبح امروز در نشست مدیران و معاونان منابع طبیعی و آبخیزداری اردبیل اظهار داشت: با تمام قوا اقدام به باز‌پس ‌گیری اراضی طبیعی و ملی تصرف شده کردیم و با ارجاع پرونده‌ها به مراجع قضایی در صدد مقابله و برخورد با عوامل و مسببان آن هستیم.

وی این میزان عملکرد را در مقایسه با سال گذشته حدود 6 برابر اعلام کرد و گفت: با وجود اینکه برای بسیاری از پرونده‌ها حکم صادر شده، اما افراد متصرف دست به شیطنت‌هایی می‌زنند که اگر مراقبت‌ها و نظارت‌ها دقیق و شدید نباشد امکان سوء استفاده از این منبع وجود دارد.

حسین‌زاده ادامه داد: در حال تکمیل نقشه‌های اراضی و عملی کردن طرح کاداستر در اراضی ملی و طبیعی هستیم تا با در اختیار داشتن اختیارات کامل و جامع در این زمینه جلوی سوء استفاده‌‌های احتمالی را بگیریم.

وی نگهداری از سرمایه‌های طبیعی و عرصه‌های جنگلی را نیازمند توجه و عزم عمومی اعلام کرد و گفت: برای از بین بردن آثار مخرب تخریب مراتع و قطع درختان جنگلی بررسی‌های دامنه‌داری را در حوزه های مراقبتی و نظارتی انجام دادیم و همچنان این روند ادامه دارد.

این مسئول نقش رسانه‌ها را در اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به جامعه خطیر توصیف کرد و  افزود: مشاهده می‌شود در برخی از موارد رسانه‌ها به دلایل نامعلوم اقدام به انعکاس اخبار و رویدادهای غیر واقعی می‌کنند و زمینه نگرانی عمومی را نیز فراهم می‌کنند در حالی که در این زمینه باید اطلاع‌رسانی شفاف مد نظر باشد.

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل با انتقاد از گزارش‌های دروغین یکی از خبرگزاری‌ها در مورد منابع طبیعی و وضعیت قطع اشجار و پایمال کردن حقوق مردم در اراضی ملی و طبیعی که به نظر می‌رسید خبرنگار با ذهن آشفته به انعکاس رخدادها پرداخته و از بیان واقعیت‌ها به دور بوده است، تصریح کرد: ما آموزش کافی و اطلاع‌رسانی را عنصر همراه خود می‌دانیم و انتظار داریم با بیان واقعیت ها منابع طبیعی و آبخیزداری استان را همراهی کنند.

این مسئول با برشمردن برخی ضعف‌ها، نقص‌ها، خلاءهای قانونی، محدود بودن امکانات، ضعف‌های فرهنگی و تلاش سودجویان در این حوزه‌ها ابراز داشت: شهروندان ما باید به این حقیقت ایمان داشته باشند که جنگل میراث و امانت نسل‌های آینده است و مراتع و منابع طبیعی نیز ذخیره‌های سودمند جامعه ما محسوب می‌شوند که حفاظت و صیانت آن به احساس مسئولیت جمعی نیاز دارد.

وی حفاظت از 35 درصد از منابع طبیعی استان را از برنامه‌ها و سیاست‌گذاری‌های اصلی توصیف کرد و افزود: در سال گذشته در هدف‌گذاری 25 درصدی این بخش موفق عمل کردیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسین‌زاده در پایان ابراز داشت: سودجویان و فرصت‌طلبان با توجه به کیفیت مطلوب منابع ما در کمین هستند تا از این ذخیره‌های ارزشمند سوء‌استفاده کنند که یگان حفاظت منابع طبیعی استان تمام تلاش خود را به کار گرفته تا از این آسیب و خطر به هر نحو ممکن جلوگیری کند.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول