اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل خبر داد

اختصاص 400 میلیون تومان برای احداث موزه دفاع مقدس

خبرگزاری فارس: فرماندار اردبیل گفت: در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان اردبیل امسال 400 میلیون تومان اعتبار برای تسریع در عملیات اجرایی موزه دفاع مقدس اختصاص یافته است.

اختصاص 400 میلیون تومان برای احداث موزه دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یوسف اکبری عصر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری برنامه‌های هفته دفاع مقدس اظهار داشت: علاوه بر این مبلغ 360 میلیون تومان نیز برای مرمت و بازسازی مزار شهدا و 20 میلیون تومان نیز برای تجهیز موزه شهدای اردبیل در نظر گرفته شده است.

وی با اعلام اینکه در حد توان و وسع خود به این مجموعه کمک کرده و سعی کردیم در مسیر اهداف آرمانی شهدا گام برداریم، تصریح کرد: هر چند کمک‌های ما ناقابل است اما باور داریم که امروز تمام سرمایه‌های این کشور از جمله افتخار، عزت، شرف و آبروی ملت ایران به برکت خون شهدا و مجاهدت ایثارگران است.

اکبری در ادامه خاطرنشان کرد: ما در حد توان و مقدورات خود به عنوان یک سرباز در خط ولایت و جان بر کفی این مملکت آماده انجام مسئولیت‌ها و وظایف خطیر هستیم و سعی داریم به طرق مختلف در برگزاری شایسته برنامه‌های هفته دفاع مقدس در صحنه بوده و در کنار سایر دستگاه‌ها به تکلیف خود عمل کنیم.

این مسئول اضافه کرد: این ادای وظیفه و تکلیف و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان و ایثارگران به یقین اجر و پاداشی کمتر از شهادت ندارد و همه دستگاه‌ها باید در پشتیبانی و بسیج امکانات وارد میدان شده و سهم خود را به شایستگی ادا کنند.

به گزارش فارس، فرماندار اردبیل همچنین تقارن 31 شهریور با روز جمعه و برگزاری آیین نماز جمعه با رژه نیروهای مسلح در این روز را یادآور شد و بیان کرد: پیشنهاد می‌کنیم با توجه به حجم کار به ویژه ترافیک در عبور و مرور نمازگزاران، رژه نیروهای مسلح یک روز قبل و یا یک روز با تأخیر اجرا شود که در این زمینه نیازمند تصمیم‌گیری مسئولان و متولیان امر هستیم.

در این جلسه معاون دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی اردبیل نیز در سخنانی با اشاره به تدریس دو واحد درس دفاع مقدس در مجموعه دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی ادامه داد: دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی با بهره‌گیری از تجربه و توان علمی تعدادی از بازنشستگان سپاه این کلاس‌ها را برگزار می‌کند اما نیاز است در کتاب تدریس شده بازنویسی صورت بگیرد.

کتاب آشنایی با دفاع مقدس به روز می‌شود

اکبری گفت: ما در هفته دفاع مقدس نیز آماده هستیم نشست‌ها و همایش‌های دانشجویان شاهد و ایثارگر و همچنین برنامه‌های خاطره‌گویی دوران دفاع مقدس را برپا کنیم تا دانشجویان در فضای جبهه و ایثار و شهادت قرار بگیرند.

در ادامه این جلسه مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل نیز افزود: کتاب آشنایی با دفاع مقدس به عنوان دو واحد درسی اختیاری در دانشگاه‌ها تغییر یافته و کتاب جدید از مهر ماه در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد.

ذکی‌الله خوشبخت تصریح کرد: ضعف‌های احتمالی این کتاب در نشست کمیته مشترک پژوهشگاه معارف دفاع مقدس و مجموعه‌های دانشگاهی ارزیابی و مورد توجه قرار گرفته است و از مهر ماه شاهد ارائه کتاب جدید در این حوزه می‌باشیم.

وی با قدردانی از همت و تلاش مسئولان استانی و شهرستانی در ایجاد و فضاسازی‌های مناسب به ویژه حوزه شهری در هفته دفاع مقدس خاطرنشان کرد: شایسته است از شهرداری اردبیل در نامگذاری خیابان‌ها، معابر، پل‌ها و کوچه‌ها به نام شهیدان تجلیل شده تا این سیره و روش در سایر شهرستان‌ها نیز به همت شهرداران انجام شود.

انتهای پیام/و10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول