اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین‌بار در فوتبال حرفه‌ای کشور انجام می‌شود

برگزاری تمرینات واحد دروازه‌بانان تیم‌های مختلف سایپای البرز

خبرگزاری فارس: گلرهای تیم‌های فوتبال سایپای البرز در رده‌های سنی مختلف هفته‌ای یک جلسه تمرینات واحد برگزار می‌کنند.

برگزاری تمرینات واحد دروازه‌بانان تیم‌های مختلف سایپای البرز

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، یکی از باشگاه‌های حرفه‌ای کشورمان که در حوزه فوتبال فعالیت گسترده‌ای در تمام رده‌های خردسالان، نونهالان، نوجوانان، جوانان، امید و بالاخره بزرگسالان دارد، سایپای البرز است.

بر اساس اصول علمی فوتبال، تیم‌هایی می‌توانند موفق باشند که در رده‌های سنی پایه اقدام به بازیکن‌سازی کرده و در نهایت از داشته‌ها و سرمایه‌های خود برای تقویت تیم بزرگسالان سود ببرند.

نماینده استان البرز در رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشورمان، از جمله معدود باشگاه‌هایی است که به بازیکن‌سازی اهمیت بسیار زیادی داشته و تاکنون بازیکنان بزرگ و ملی‌پوشی چون کریم انصاری‌فرد را به فوتبال ایران معرفی کرده است.

در همین رابطه خبر می‌رسد که برای نخستین‌بار در فوتبال ایران، یک باشگاه اقدام به برگزاری تمرینات واحد و منسجم می‌کند که این برنامه توسط باشگاه فرهنگی و ورزشی سایپای البرز اجرا خواهد شد.

مربیان ایرانی می‌توانند مشکل کمبود دروازه‌بان حرفه‌ای را حل کنند

خبرنگار فارس در کرج با جلال بشرزاد مربی دروازه‌بانان سایپای البرز تماس گرفت و از وی درباره این برنامه تمرینی و اهداف آن پرسید.

بشرزاد در پاسخ بیان داشت: طی سال‌های اخیر یک مشکل بزرگ فوتبال کشورمان را درگیر کرده است و آن هم عدم تربیت دروازه‌بانان حرفه‌ای و مطمئن است.

وی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم در فوتبال موفق بوده و در رقابت‌های حساسی چون جام جهانی و المپیک حضور داشته باشیم، باید برای تربیت گلرهای مستعد و با انگیزه برنامه‌ریزی ویژه‌ای انجام دهیم.

مربی دروازه‌بانان سایپای البرز ادامه داد: در حال حاضر یک دروازه‌بان در سطح بسیار خوب داریم که هم برای باشگاه خود و هم تیم ملی تاثیرگذار است،‌ اما به طور قطع ما نمی‌توانیم به یک دروازه‌بان اتکاء کنیم.

بشرزاد در پاسخ به این پرسش که برای رفع این مشکل چه  اقداماتی باید صورت گیرد؟ گفت: این وظیفه باشگاه‌های ما است که برای تربیت بازیکن اقدام کرده و برنامه‌ریزی داشته باشند.

وی ادامه داد: اکثر باشگاه‌ها منتظر یک دروازه‌بان خوب می‌مانند تا بتوانند با ارقام نجومی وی را خریداری کنند، این در حالی است که تربیت یک بازیکن فرایند ساده‌ای نیست.

این مدرس رسمی فیفا بیان داشت: به همین دلیل در باشگاه سایپا که همواره در عرصه بازیکن‌سازی فعالیت خوبی دارد، تلاش داریم تا در حوزه دروازه‌بانی نیز موثر باشیم.

بشرزاد افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، از این هفته تمام گلرها و مربیان دروازه‌بان‌های تیم‌های فوتبال سایپا در رده‌های مختلف اقدام به برگزاری تمرینات واحد خواهند کرد.

وی تصریح کرد: در ابتدا هفته‌ای یک جلسه برنامه‌ تمرینی خواهیم داشت که در صورت موفقیت‌آمیز بودن این برنامه، تعداد جلسات تمرینی را افزایش می‌دهیم.

بشرزاد در پایان اظهار امیدواری کرد: در تلاش هستیم تا در فصل‌های آینده بتوانیم از دروازه‌بانانی که تربیت شده باشگاه سایپا هستند استفاده کرده و بازیکن بزرگی را به فوتبال ایران معرفی کنیم.

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول