اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط پلیس فارس صورت گرفت

دستگیری کلاهبردار اینترنتی در شیراز

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فارس از دستگیری یک کلاهبردار اینترنتی در شیراز خبر داد.

دستگیری کلاهبردار اینترنتی در شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سیدموسی حسینی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: برخی افراد سوءاستفاده‌گر در کافی‌نت‌ها و ... در کمین شهروندان هستند و با سرقت رمز عبورها و شماره حساب‌های اینترنتی مردم اقدام به برداشت‌های غیرمجاز از حساب‌های بانکی می‌کنند که باعث بروز مشکلات فراوانی برای شاکیان این‌گونه پرونده‌ها شده است.

وی با اشاره به دستگیری یکی از افرادی که با سوءاستفاده از اعتماد یکی از شهروندان در شیراز اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی شاکی پرونده کرده بود، گفت: فردی به‌نام "الف – م" با مراجعه به شعبه 17 دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب شیراز مدعی برداشت مبالغی به صورت غیرمجاز از حساب شخصی خود شد.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی فارس ادامه داد: شاکی پرونده با ارائه مرجوعه‌ای به پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات خواستار پیگیری پرونده خود شد.

حسینی اضافه کرد: با توجه به اطلاعات موجود در پرونده، تحقیقات پلیس برای دستگیری متهم یا متهمان آغاز شد.

وی تصریح کرد: در بررسی‌های اولیه مشخص شد مبالغ برداشت شده از حساب شاکی بابت خرید کارت شارژ، پرداخت قبوض آب و گاز و همچنین در دو مرحله انتقال وجه به حساب دیگری بوده است.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی فارس افزود: با استفاده از شیوه‌های تخصصی و تلاش کارشناسان فضای تبادل اطلاعات مشخص شد تمام برداشت‌ها مربوط به یکی از کافی‌نت‌های سطح شهر شیراز است، از این رو مالک کافی‌نت به همراه تمام افرادی که در آن محل مشغول به کار بودند احضار و پیرامون موضوع از این افراد تحقیقات فنی شد.

حسینی تصریح کرد: پس از انجام تحقیقات مشخص شد مبالغ انتقالی از حساب شاکی به حساب یکی از آشنایان متصدی کافی‌نت واریز شده است و با توجه به اسناد و مدارک، در بازجویی‌های انجام شده این سرقت اینترنتی از متصدی کافی‌نت به‌نام "الف – ص" کشف شد.

وی گفت: متهم این پرونده هنگام مراجعه شاکی به کافی‌نت برای پرداخت شهریه کلاس‌های آموزشی، با توجه به اعتماد شاکی به وی از این اعتماد سوءاستفاده کرده و شماره حساب و رمز کارت را حفظ و سپس اقدام به برداشت غیرمجاز کرده است.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی فارس در پایان گفت: متهم به مرجع قضایی معرفی و قرار لازم برای وی صادر شده است.

انتهای پیام/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول