اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو مجلس خبرگان رهبری:

شب قدر ابتدای سال مؤمنان است

خبرگزاری فارس: عضو مجلس خبرگان رهبری شب قدر را ابتدای سال متدینین و مؤمنان دانست و گفت: در این شب تمام برنامه‌ها و اتفاقات یک سال زندگی ما توسط ملائک به زمین آورده می‌شود و به محضر حضرت بقیةالله تحویل داده می‌شود.

شب قدر ابتدای سال مؤمنان است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله سید هاشم حسینی‌بوشهری در مراسم احیای شب قدر در حرم مطهر حضرت معصومه (س) راه کسب معرفت را قرآن و عترت دانست و اظهار داشت: باید سراغ قرآن برویم و راه و رسم را از قرآن یاد بگیریم، البته نباید تنها به خواندن قرآن بسنده کنیم بلکه باید به عمق قرآن و فهم معانی این کتاب الهی بیندیشیم.

وی با اشاره به اینکه قرآن چهار نقش دارد، در تبیین نقش‌های قرآن گفت: قرآن موعظه، شفای دل‌های زنگار گرفته،‌ منشأ هدایت و زمینه‌ساز رحمت و جلب محبت پروردگار است البته تمام نقش‌ها در سایه توجه به عمق و فهم قرآن محقق می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اگر تمام زندگی نسبت به قرآن برای شناخت همین دو جمله خلاصه شود «فمن یعمل مثقال ذرة خیراً یره و من یعمل مثقال ذرة شراً یره» تمام برنامه‌های ما تنظیم است، اما مشکل این است که باور نداریم.

وی در ادامه بر توجه به تعالیم و آموزه‌های اهل‌بیت (ع) تاکید کرد و ابراز داشت: کلمات نورانی ائمه (ع) همچون گوهر است که ما باید تا حد توان از آن بهره‌ ببریم زیرا عشق به اهل‌بیت (ع) و کلمات نورانی اهل‌بیت (ع) سازندگی می‌آورد.

حسینی‌بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم رعایت حق مردم تاکید کرد و اظهار داشت: در روایات آمده است اگر کسی بدهکار مردم باشد و توانایی پرداخت آن را داشته باشد ولی از پرداخت آن سر باز بزند، از ابتدای شب تا صبح در کارنامه عمل،‌ اسم او را دزد سر گردنه می‌نویسند.

وی در بیان روایات دیگری گفت: اگر کسی که بدهکار مردم است به حج برود و در میقات بگوید لبیک، پاسخ می‌آید ما تو را نخواستیم برای چه به اینجا آمده‌ای.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به مقام والای شهدا خاطر نشان کرد: شهیدان چشم و چراغ کشور و انقلاب و مایه آبروی ما هستند.

وی افزود: اما در روایات آنجا که پای حق‌الناس به میان آمده، تصریح شده است نخستین قطره‌ خونی که از شهید به زمین می‌رسد کفاره تمام گناهان شهید است فقط یک چیز می‌ماند، اگر شهید بدهکار کسی است ولو خون او روی زمین ریخته شده است کفاره این بدهکاری را باید پدر و مادر و بستگان ادا کنند.

حسینی‌بوشهری خاطرنشان کرد: دعای کسی که بدهکاری و قرضی از کسی بر گردن او باشد به سوی خدا صعود نمی‌کند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه خدا بندگانی را که حقیقتاً توبه کنند از سر رحمانیت مورد بخشش قرار می‌دهد یادآور شد: حقیقتا اگر رسم بندگی را رعایت کنیم مشکلی ما را تهدید نمی‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه توبه چند رکن دارد اظهار کرد: پشیمانی از گناه، استغفار، اقدام عملی و تصمیم و پیمان برای عدم برگشت به گناه از ارکان توبه به شمار می‌رود.

وی شب قدر را ابتدای سال متدینین دانست و گفت: در این شب تمام برنامه‌های و اتفاقات یک سال زندگی ما توسط ملائکه به زمین آورده می‌شود و به محضر حضرت بقیة‌الله تحویل داده می‌شود.

حسینی‌بوشهری در پایان بر توسل و تمسک به اهل بیت (ع) برای آمرزش گناهان تاکید کرد و گفت: به ما سفارش شده است در کنار دعا و توبه به سراغ اهل بیت(ع) برویم و آنها را واسطه بین خود و خدا قرار دهیم و از خدا بخواهیم به آبروی ائمه توبه ما را بپذیرد.

انتهای پیام/ح10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول