اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور:

بندگان حقیقی از خط قرمز‌ها عبور نمی‌کنند

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: بندگان حقیقی از خط قرمز‌ها عبور نکرده و از زیر واجبات شانه خالی نمی‌کنند.

بندگان حقیقی از خط قرمز‌ها عبور نمی‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری سحرگاه امروز در مراسم احیای شب قدر در حرم مطهر حضرت معصومه (س) با بیان اینکه قدر شب پرفضیلتی است اظهار داشت: امشب آخرین شب از لیالی قدر است که خدای متعال بعد از یک سال به ما توفیق شب زنده‌داری در این شب‌ها را عنایت فرموده است.

وی در ادامه به تبیین راه‌های جلب توجه و رحمت پروردگار پرداخت و خاطر نشان کرد: آنچه که می‌تواند موجب جلب رضایت حق تعالی شود این است که در سایه تحقق رعایت حقوق‌الله و رعایت حقوق بندگان میسر خواهد شد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور یادآور شد:‌ رعایت حقوق بندگان هم رعایت حقوق‌الله است زیرا خدا امر به رعایت حقوق مردم کرده است.

وی با بیان اینکه در رابطه حقوق‌الله چند نکته قابل توجه است، ابراز داشت: نخستین نکته در این زمینه، رعایت حقوق عبودیت است یعنی ما به عنوان بندگان خدا وظیفه داریم حق بندگی را به جای آوریم.

حسینی‌بوشهری با اشاره به اینکه بنده بودن شرایطی دارد اظهار کرد: هیچ کس نمی‌تواند نام بنده را بر خود اطلاق کند در حالی که به لوازم بندگی ملتزم نباشد.

وی با اشاره به حکمت 105 نهج‌البلاغه به تعریف بنده از دیدگاه امام علی (ع) پرداخت و گفت: اگر کسی حد و مرزهایی که خدا برای او تعیین کرده است را رعایت کند، واجبات را انجام دهد و از محرمات پرهیز کند جزو بندگان خداوند به شمار می‌رود.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه خداوند انجام واجبات را بر عهده مردم قرار داده است یادآور شد: انجام بدون کم و کاست واجبات الهی نشانه بندگی است یعنی نمی‌شود ادعای بندگی کرد اما از زیر واجبات شانه خالی کرد.

وی با بیان اینکه خدای متعال حد و مرز و خط قرمز‌هایی برای بندگان خود قرار داده است، تصریح کرد: بنده خدا از خط قرمز‌ها عبور نمی‌کند و خطوط الهی را رعایت کرده و حریم الهی را حفظ می‌کند.

حسینی‌بوشهری تاکید کرد: خط قرمز‌هایی که نباید از آن عبور کرد ،گناه است و انسان باید مراقب باشد از این خطوط الهی عبور نکند.

وی با بیان اینکه خداوند متعال محرماتی دارد اظهار کرد: همانگونه که خدا واجباتی دارد، محرماتی نیز دارد که ما باید مراقب باشیم از این محرمات دوری گزینیم.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه شرط دیگر برای جلب توجه خداوند شکر نعمت‌های الهی است، ابراز داشت: خدای متعال نعمت‌های فراوانی به بندگان خود اعطا کرده که وظیفه ما است شاکر این نعمت‌ها باشیم.

وی افزود: خدای متعال فرموده است که اگر شکر نعمات را به جای آورید ما آن را بیشتر می‌کنیم، اما اگر کفران نعمت کردید و قدر این نعمت‌ها را ندانستید، ما به گونه‌ای دیگر عمل می‌کنیم.

حسینی‌بوشهری در ادامه با اشاره به اینکه ما باید خود را بدهکار خداوند بدانیم یادآور شد: امام علی (ع) در خطبه متقین می‌فرماید مؤمنین از کارهای‌ خود راضی نمی‌شوند و همواره خود را بدهکار خدا می‌دانند.

وی تاکید کرد: بنابراین رعایت حق بندگی، شناخت خط قرمز‌ها، ‌شکر نعمت‌های خدا و خود را بدهکار خدا دانستن از راه‌های جلب رضایت و محبت خداوند متعال است.

انتهای پیام/ب10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول