اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد:

پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی ضعیف بوده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: ‌به علت همکاری نکردن بانک‌ها، عملکرد این استان در پرداخت تسهیلات اشتغال خانگی ضعیف بوده است.

پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی ضعیف بوده است

ایاز آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: از مجموع 15 هزار پرونده اشتغال آماده دریافت تسهیلات مشاغل خانگی تنها به 3 هزار پرونده تسهیلات پرداخت شد که این آمار بسیار ضعیفی است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه علت این ضعف همکاری نکردن بانک‌های این استان بوده، گفت: شاید در سایر استان‌ها مبلغ 3 میلیون تومان به کار کسی نیاید و استقبالی از آن نشود ولی در کهگیلویه و بویراحمد این مبلغ می‌تواند گرهی از مشکلات مردم را باز کند و با آن کار و کسبی کوچک را شروع کنند.

آقایی ادامه داد: در حال حاضر در این استان تنها سه تا چهار اداره بار اصلی اشتغال را به دوش می‌کشند که با توجه به آمار قابل توجه جوانان بیکار، لازم است همه ادارات با جدیت درگیر مقوله اشتغال شوند تا این وضعیت تغییر کند.

 

* کشت زعفران در کهگیلویه و بویراحمد جواب داده است

وی، کهگیلویه و بویراحمد را مستعد برای ایجاد کار و اشتغال دانست و خبر داد: کشت زعفران که بسیار درآمدزا است در این استان جواب داده که می‌توانیم در سرفصل مشاغل خانگی این شغل را بیشتر برای بانوان ایجاد کنیم.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: پرورش مرغ بومی و بوقلمون نیز برای خانم‌ها بسیار موفق بوده که لازم است این مشاغل گسترش یابند و مردم به‌ویژه زنان روستایی به این مهم تشویق شوند.

آقایی با مهم خواندن توجه به اشتغال در این استان تاکید کرد: اگر ما واقعا می‌خواهیم اشتغال‌زایی کنیم و روستائیان را صاحب شغل و درآمد کنیم باید در شغل‌هایی مانند صنایع دستی، مواد اولیه را دولت خریداری کند و آماده به فرد روستایی بدهیم تا محصول خود را تولید کند و بعد از آن به صورت تضمین شده، تولید او را بخریم.

این مسئول در استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: باید اعتبارات اشتغال‌زایی به‌ویژه مشاغل خانگی به این سمت هدایت شوند و با این اعتبارات مواد اولیه خریداری و تحویل روستائیان شود.

آقایی تاکید کرد: دغدغه و مسئولیت اشتغال‌زایی باید به همه ادارات و مدیریت‌ها بسط داده شود و اینگونه نباشد که تنها سه اداره درگیر اشتغال و مسائل مربوط به آن باشد.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول