اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری خبر داد

افزایش 1.9 درصدی تلفات حوادث رانندگی در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: مدیرکل پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری از افزایش 1.9 درصدی تلفات حوادث رانندگی در این استان در سه ماهه نخست امسال خبر داد.

افزایش 1.9 درصدی تلفات حوادث رانندگی در چهارمحال و بختیاری

منصور فیروزبخت امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: در سه ماهه نخست امسال 55 نفر در حوادث رانندگی استان چهارمحال‌ و بختیاری جان خود را از دست داده‌اند، این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته 1.9 درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه از مجموع تلفات حوادث رانندگی در این استان 44 نفر مرد و 11 نفر زن بودند، گفت: بیشترین تلفات حوادث رانندگی با 39 مورد در جاده‌های برون شهری و پس از آن با 11 مورد در تصادفات درون شهری و پنج مورد نیز در جاده‌های روستایی گزارش شده است.

فیروزبخت آمار مصدومان حوادث رانندگی این استان را 961 مصدوم اعلام کرد و گفت: مصدومین حوادث رانندگی امسال در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل، 9 درصد افزایش یافته است.

مدیرکل پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری با اشاره به رسالت پزشکی قانونی، گفت: پزشکی قانونی یکی از مهم‌ترین و توانمندترین بازوهای کارشناسی نظام قضایی است که وظیفه آن بهره‌گیری از آخرین روش‌های تشخیصی تکنیکی و فناوری روز دنیا در راستای کشف حقیقت و اجرای عدالت است.

وی عدالت را یکی از دستاوردهای مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی برشمرد و گفت: پزشکی قانونی نقش بارزی در حل و فصل پرونده‌های قضایی دارد، به‌ گونه‌ای که بسیاری از پرونده‌ها با اخذ نظرات کارشناسی و علمی این سازمان صلاحیت صدور حکم را پیدا می‌کند.

فیروزبخت با بیان اینکه تنها چهار درصد آمار مراجعان به پزشکی قانونی مربوط به اجساد نامعلوم یا مشکوک است، ابراز داشت: این در حالی است که 96 درصد مراجعان این سازمان شامل حوزه‌های تصادفات منجر به جرح، نزاع‌ها، معاینات روان‌پزشکی، معاینات تحمل کیفر شلاق است.

مدیرکل پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: صدور گواهی رشادت، تعیین سن، معاینات استخدامی سازمان‌های وابسته به قوه قضائیه، تأیید انجام سقط درمانی، برگزاری کمیسیون‌های تخصصی تعیین و اثبات ابوت از طریق آزمایش DNA و انجام آزمایش تعیین درصد و نوع الکل مصرفی از دیگر حوزه‌های مراجعه به این سازمان است.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول